min fina 25års dag.

Herregud. 25.. Närmare pension än studenten. Åldersnojan kom i och för sig redan när jag fyllt 18, så det är väl bara något jag får leva med.
Min 25års dag skulle spenderas på jobbet. Vilket jag absolut inte ogillade. Snarare tvärtom! Dom på jobbet är ju dom som står mig närmst. Dock är jag ju inget fan av gigantisk uppmärksamhet vilket är oundvikligt när man för det första fyller år och dessutom 25. Iallafall när man jobbar med folk som är i den här branschen.
Fick först på morgonen en Malene som kom in med en kladdkaka med massa ljus på, iskaffe med karamell, present och norska födelsedagssången. Mycket bra uppvaknande! Är ju inte van vid att få så när man fyller år då vi i våran familj inte har dom traditionerna att man blir väckt med sång pga att vi inte kanske är dom aboslut mest tacksamma att väcka.
Så presenten av Malene blev ett presentkort på en skönhetssalong. MYCKET uppskattande! Så nu kommer jag få beslutsångest över vilken jag faktiskt ska välja såklart... Det är ju allt från massage till sminktatuering.
Så på jobbet fick jag massa grattis och härliga kramar. Och såklart sång. Trodde jag klarat mig undan den uppmärksamheten då dom inte sjöng på middagsmötet vi hade. Så jag var glad åt det! MEN dom hade annat i kikaren. När jag står solo i baren och preppar kommer alla och ställer sig runt bardisken och sätter igång skönsången. Klart jag blir glad, men tacklar kanske inte sådana situationer helt perfekt. Haha!
Man kan stå i centrum till viss grad helt enkelt.
Kvällen fortsatte och inget konstigt med det egentligen. Väldigt lugn kväll med helabonnering. Så ska jag gå och göra något då jag plötsligt ser restaurangchefen gå med två personer jag känner gott igen. Men kopplade inte det så jäkla fort, eller snarare var det väl svårtplacerat.
För där kom nämligen MAMMA OCH PAPPA! Hade någon halvtimme innan pratat med mamma och på dagen med pappa och tänkte verkligen inte mer över det, än att jag varit lite irriterad över att mamma inte ringt på sin lunch som vi avtalade.
MEN förklaringen var ju ganska given då dom kom gåendes in på jobbet med present från min fantastiska vän Sarah och en kanon fin blomma.
Och som sagt jag och tackla vissa situationer är väldigt ups and downs. I det här läget blir jag så chockad och glad att jag tappade ansiktet helt och står och stört grinar, skriker att jag hatar dom och att jag fullständigt tappat min image.
Väldigt moget kort och gott!
Många andra visste vad som komma skulle men jag, helt ovetande tappade ju all fokus. Så jag bjuder dom på öl och sätter mig i personalrummet med dom för att prata och presentera dom för mina härliga kollegor. Jag i detta fall grinar fortfarande och är i fullständig chock.
Kunde inte fått en bättre present faktiskt!! DET var världsklass!!
Dom hade kontaktat Samuel för att se hur allt såg ut så på den vägen var det.
Fick givetvis en födelsedagspresent av dom också i form av en heldag på axelssons spa i sthlm. Har varit där tidigare då jag fick det i presentkort då jag var med i TV4 och förkväll, så det är ju toppen.
Nu måste jag bestämma mig för vad jag ska ta där OCKSÅ.
I-landsproblem.
Den kvällen fick jag gå tidigare från jobbet kan man säga. Så jag tog med dom på vårat stammis ställe monarkiet och så satt vi där och ljög med några från jobbet.
Sjukt mysigt!! Jag uppskattade/uppskattar det något extremt!! Även fast dom åkte eftermiddagen efter så hann vi umgås lite grann på dagen innan jag skulle gå till jobbet.
Dom kom över på lite fika och främst för att dumpa en del grejer jag ville få över hemifrån som är svårt att flyga med. Så DÄR kom även förklaringen till varför mamma ringt i söndags och lät lite märklig över att hon packade mina grejer i kartonger och undrade vad dom skulle så småningom ta med sig till oslo när dom skulle köra.
Så dom tog tåget hem igen.
Det kan jag bara säga att den chocken och känsla jag fick när jag faktiskt fick spendera min 25års dag med dom är OBESKRIVLIG! Sannslöst bra.
Börjar nästan gråta när jag tänker på det.
Som sagt, hejdå image och hej 25 och blödig. Är det så här jag ska ha det numera alltså? Tappat det helt.
Så TACK TACK TACK för en helt FANTASTISK födelsedag!!! All kärlek till er.
 
 
Dagens musik; Michael Jackson - You rock my world
 
 
 
 
för ett ögonblick mellan hjärtats slag, stod du åter framför mig...

Kommentarer
Postat av: Mammilu

<3 Dessutom blev vi ju skitbra på kortet ;) bara det är värt en hel del! :D

2013-01-21 @ 21:15:46
Postat av: Pappilu

Du är ju värd allt detta så det är klart man gör en sådan sak!!! + att jävlas lite är alltid kul..... P

2013-01-21 @ 23:31:33
Postat av: angelique

ja mamma det blev faktiskt ett väldigt bra kort måste jag erkänna! tro det eller ej ;)
förvånad jag blir pappa att du tycker så ;) haha :P

2013-01-25 @ 03:21:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback