mot homsedal, andra året.

Att ha lite ledigt innebär ju också att man planerar saker man annars inte hinner. Vilket i mitt fall blir att man inte bara slappar. Till och med jag kan behöva det ibland trots att jag är så rastlös som jag alltid är.
Hann med allt jag skulle i förrgår iallafall. Vilket var målet!
Jobbade igår och det var verkligen en blandad dag med allt från rusher och slöhäng. En ganska skön kväll trots allt.
Men jag är faktiskt även ledig idag! En LÖRDAG! Helt sjukt faktiskt. Men eftersom det är en ledig dag så går det ju inte att inte ha något planerat. Har redan varit till Annsi & Sigge och röjt i deras bod efter mina jävla vinterkläder. Hade ju inte räknat med att faktiskt åka till ett vinterställe innan kirkenes eller åre. Och då hade jag faktiskt hunnit flytta och fått lite ordning!
Men i det här fallet råkade jag, som alltid, tajma lite dåligt. Vann san miguel tävlingen vi hade på jobbet. Det är precis samma som förra året. Så imorgon åker jag och Annsi till hemsedal och blir där tills på tisdag.
Det var samma resa som jag och Toy gjorde för ett år sedan. Och den resan var ju legendarisk! Bloggade om resan förra året så bara gå på jan 2011 och läs om hur vi hade det!
Tyvärr får jag lov att säga att jag inte är lika taggad som förra året. Det är självklart fantastiskt roligt att få åka och ha vunnit tävlingen och hela det där! Och jag VET att det kommer bli kul! Omöjligt att tro något annat.
Men det som gör mig mindre taggad är all jävla packning. Hade det här varit om en månad hade det gått kanon bra! Men just nu bor jag redan i en väska och alla mina grejer är nerpackade förutom lite "kriskläder" och diverse. Jag är redan smått stressad över allt det här och bor tillfälligt hos samuel och vegard. Har inte riktigt hunnit landa alls. Så det hade varit ganska skönt med ett par dagar sammanhängande ledighet.
Men jag har ju redan förstått att tajmingen bestämmer man inte själv.
Fast trots att jag nu verkar otroligt negativ att få åka iväg på en sådan här resa så ser jag fram emot det. Det är ju faktiskt bara 2 av oss som får åka, och jag är en av dom. Man ska faktiskt tänka lite grann på hur lyckligt lottad man är! Tänk dom som aldrig får möjligheten att få åka runt. Och det är ju egentligen det jag gillar bäst.
Så jag ska strax ner till bussterminalen för att köpa bussbiljetter och sedan packa. Jag som älskar att packa... Lär få kämpa runt i snön också. Eller kanske inte just så men det snöar i oslo idag så det är helt vitt på marken. Tror nog bara det är ett sätt att få mig i stämning. Kan ju inte vara annat! Varför i hela friden skulle det annars snöa NU? Jag ska försöka få ordning på min stämning.
Så tidigt imorgon drar jag till hemsedal! Eller som jag och Toy säger, homsedal.
Dagens musik; Lars Winnerbäck - Faller



om det får en att drömma och hoppas på, att en seglande båt ska komma...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback