jobb, kiel och födelsedag.

Sorry för det dåliga bloggnadet. Men jag har liksom knappt varit hemma. Jag jobbade ett par dagar efter hemsedal. Både på wallmans och ft. Och i lördags på ft var det spelleman, vilket betyder att det är en stor musikgala. Det är massa artister som är nominerade till olika kategorier, bästa manliga artist osv. Ni hajar? Precis som vi har hemma i sverige.
Det var en helt sjuk dag får jag lov att säga. Och många timmar blev det. Tror jag knåpade ihop iallafall 15 timmar. Jag stod i baren under hela tiden, men värst var absolut efterfesten. Det var GALET! Så slut i kropp och själ som jag var när jag kom hem halv 7 på morgonen har jag inte varit på länge.
Kan inte säga att det kändes super upphetsande att veta att jag skulle bli väckt 3 timmar senare för att åka mot båten och kiel.
Blev övertalad att faktiskt åka med båten, igen. Det hjälpte inte massvis att det stora fartyget som gick på grund i italien hände någon dag innan vi åkte. Och jag kunde inte hjälpa att se det eftersom det var det första som stod på tidningarna.
Vegard lyckades iallafall få upp mig till slut och jag kände mig helt död. Trodde inte det var sant att jag behövde ha så ont i kroppen. Jag hade som tur var iallafall duschat, packat klart och lagt fram det jag skulle ha innan jag la mig.
Vi blev totalt 15 pers från wallmans som drog på tur. Förstår inte vad vi fått för resnoja, men kul är det! Och nu är det bara 1 månad kvar innan vi alla drar till kirkenes..! Vi började iallafall med att se det nya gängets genrep, anthony är ju med där så det var klart vi skulle se det.
Och festen hade ju kind of redan startat så vi fortsatte i samma tempo med att gå till taxfreen osv. Jag tänkte att jag skulle ha vilat lite innan middagen med tanke på mina 2 timmars sömn. Men det gick ju knappast när Vegard skulle ha modevisning i hytten. Så det var bara att göra sig klar och fortsätta.
Vi åt på en jätte god al a carte restaurang och körde på riktigt hårt sent in på natten. Eftersom det blev så hårt för alla så fick jag gå av båten själv.
Jag åt lite frukost och handlade lite på det svinbilliga rossmann, sedan var det läge att gå mot båten igen. Lagom till jag var tillbaka i hytten så vaknade vegard.
Mötte dom flesta påväg till taxfreen och det var ingen super topp stämning då alla var ganska trötta. Men det hindrade inte oss. Följde med till spa-avdelningen och badade bubbelpool, drack öl och bastade. Sedan var det bara att piffa till sig och möta upp resten för en god tapas middag, se på wallmans on tour sista show och festa järnet med gänget.
Jag blev rejält firad efter 12 slaget. Kommer in till nattklubben och då har dom pratat med djn och satte på happy birthday låten drar ut mig mitt på dansgolvet och hoppar runt mig och sjunger för mig. Haha! Helt galet. Jag som inte trivs fantastiskt bra med SÅ mycket uppmärksamhet blev ganska generad. Men självklart uppskattat!
Även den natten/morgonen blev sen. Och hade det inte varit för mig hade vegard tagit sig en tur till, till kiel.
Allt jag fick göra när jag kom hem var att duscha och göra mig något i ordning igen. Sedan kom Malene och vi åkte ner på stan. Jag visste ingenting om vad dagen hade att bjuda på eftersom allt skulle bli en överraskning.
Vegard hade i och för sig avslöjat vad som skulle hända på kvällen och vi skulle gå till det berömda alexsushi!! Det var hans present till mig och vi skulle bli ett litet gäng som skulle äta där. HUR BRA är inte det!? Det kallar jag vänskap. Och jag älskar verkligen den killen. Hoppas han förstår det bara!
Väl nere på stan med Malene så sa hon att hon ville ta med mig på saker hon älskar att göra. Alltså shopping. Så vi gick in på carlings och urban och plockade kläder åt mig som hon köpte till mig.
Det bästa hon vet om är att shoppa precis det man känner för. Så nu var det min tur. Fick en massa fint som jag kommer använda OFTA! Kände mig inte helt bekväm med att hon skulle köpa det till mig, men hon var väldigt bestämd så det var bara att följa med.
Sedan blev det att åka till tea lounge och dricka te, äta kaka och bara snacka skit. Helt underbart! Efter det  var det bara att möta upp vegard och åka mot alexsushi.
Dit kom också, Mari, Barry, Annsi, Emelie och så vi tre. Fick en kanon fin blomma av Mari och Barry och ett presentkort på oslo city av Emelie och Samuel.
ALLT jag har och säga är att jag har helt fantastiska vänner! Hoppas verkligen att dom förstår hur mycket det betyder för mig.
Av mamma och pappa fick jag en super snygg edhardy t-shirt. Kunde absolut inte begärt mer av en så bra dag!
Kan inte tacka alla inblandade nog. Ni är BÄST!



Eftersom jag ännu inte fått ordning på det här med alla kort så får det förbli trist... Om någon vet hur man gör med att datorn ska reagera på minneskortet så säg ifrån!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback