mitt 2011 i text.

Tänkte här nu precis som förra året köra en summering av det gångna året. Kommer knappast bli ett kort inlägg hur mycket jag än vill.

Vinter/vår.

Ja kan ju då säga att mitt år började precis som detta kommer att göra, med en flytt. Jag var i ganska extas till den här flytten då det innebar mycket mer svängrum. Fantastiskt! I samma veva så flängde jag fram och tillbaka till sthlm för att få maximal tid hemma då det knappast fanns tid till det under vintern.
Fick även åka med en av mina närmaste vänner Toy till hemsedal pga en tävling vi haft på jobbet. Och kan meddela att den är fortfarande väldigt omtalad då det gick mer än vilt till! Kommer nog ligga i toppen något år till om inte något drastiskt händer.
När jag fyllde år fick jag också en utav dom absolut finaste presenter jag någonsin har fått! Kan faktiskt vara ärlig och påstå att den är delad 1a med min gamla laptop jag fick i julklapp 2008. Jag fick då biljetter till håkan hellström konsterten som skulle gå i oslo 2 månader senare, av emma. HELT underbart! Skrek nog så högt att hela grünerlökka hörde mig yla. Sällan jag blir rörd men det där var bara outstanding. Avslutade dagen med middag på fridays med emma och vegard och sedan slöt flera upp och det blev utgång. En topnotch födelsedag om man frågar mig.
Vet också att även fast saker och ting började lägga sig för mig så började istället sömnproblemen till och från.
Vi festade en del, fick besök av några hemifrån, såg we will rock you, jag försökte hålla igång med handbollen, umgicks en heeeel del med madde och toy, fullspäckade helabonneringar.
Lyckades under en av dessa kaosartade helab. förstöra ryggen IGEN hade under slutet av 2010 en spricka i ena disken som blivit bra. Men pga en felberäkning lyckades jag dra upp skadan igen och satte mig i en fruktansvärd sits. Dock läkte det bra och jag var mer försiktig.
Vi hade också en väldigt kall och lång vinter, vilket jag förbannade mig över då. Och ångrar att jag ens yttrade mig om nu.
Jag gick även på en hel del intervjuer och jobbade som ringvikarie i barnehage. Något jag inte stortrivdes med faktiskt. Föredrar mer rutin och äldre barn helt enkelt.
Fick även under våren besök av min lillebror som var här ett par dagar och fick känna på mitt liv i oslo som innebär, ALLT! Och det bästa var att han fick bli mitt sällskap till håkan hellström konserten! Det var en höjdpunkt om något.
Vi drog ju också till åre och gjorde hela den byn osäker, 37 wallmaniter invaderade och röjde i 2 eller 3 dagar. Också en MYCKET sjuk och fantastiskt rolig resa! Som förövrigt görs om i mars i år.
Resorna tar ju självklart inte slut där! Kan ju med gott samvete säga att 2011 var ett RES år.
Stack iväg till köpenhamn och wallmans där eftersom vi missade branschkvällen pga 17 maj. Så jag Alexandra och Vegard tog ett flyg ner och gjorde staden osäker. Och 2 dagar gick mer än fort! En sjukt kul resa med två fina vänner.
Ja också mitt 17 maj firande här. Jag älskade det!! Kan inte säga mer än att trots lite sömn, för många timmars drickande så var det perfekt. Perfekt väder, perfekt upplägg, underbara vänner och hela känslan. Bara perfekt.
I slutet av maj kom även hela familjen och hälsade på. Det måste jag säga var en skit kul grej! Dom fick liksom sett allt jag alltid pratade om. Det var skönt.
Sommar/höst.

Vi hade en helt fantastiskt start på sommaren med toppen väder! Fortsatte något vidare. Men också resorna fortsatte.
Jag åkte bland annat till istanbul för att jobba 4 extremt effektiva dagar. Jag såg, hotellet som för övrigt var högklass! kongressbyggnaden och flygplatsen. Det var väl allt jag såg i istanbul. Jag åkte ju dit enbart för jobb och fick stanna någon dag extra om jag ville, MEN där tog fritiden slut. Var tvungen att vända kosan mot oslo igen för jobb.
Vi stängde på wallmans i mitten på juni och då blev det många farväl men också en ny fas skulle inledas. Sådär är det, folk kommer och går hur mycket man än vill. Det betydde även "långsemester". Min utgångspunkt skulle under sommaren bli sthlm.
Firade midsommar med mina fantastiska vänner hemma! Men som alltid så är det inte lätt att hänga med tempot, trots att man vill. Jag var mer än nöjd med midsommarfirandet iallafall.
Vi fick också veta att pappa skulle behöva opereras pga sin smärta i nacken som visade sig vara diskbråck. Ingen kul nyhet och ingen kul väntetid, men skönt att få något gjort åt det!
Jag drog ju också väldigt norrut under sommaren. Märkligt kanske tycker vissa. För mig en helt normal tanke. Åkte till kirkenes för 1 veckas vistelse. Inte enbart för att vara i just kirkenes men med anledning av midnattsrocken. Så vi åkte till lakselv för lite festival. Inte nog med att vi hade fruktansvärt tur med vädret utan det var ju bara helt underbart! Jag som ensam svensk fick ta en del men bara på kul! Jag kan ju med handen på hjärtat säga att jag åker tillbaka.
Skulle ha åkt en helg till göteborg med några vänner också. Men det blev inte av. Och jag är glad för det för samma dag så small det i oslo. Och inte för att göteborg och oslo har något med varandra att göra utan snarare att jag kunde hålla mig bättre uppdaterad hemma än i en bil. Kan säga att den dagen blev inte riktigt som man tänkt sig.
Under sommaren umgicks jag massor med min familj och vänner. Åkte bland annat till dykmuseet, aquaria, div andra gratis utställningar och kolmården.
Blev även i den här svängen med iphone, en STOR deal för min del. Trodde det aldrig och tror det knappt fortfarande.
Efter sommaren var det ändå skönt att komma tillbaka hem till oslo. Blev uppstart med nytt folk på jobbet och roddning mm kunde börja. Det kändes helt rätt av mig att ta en säsong till, magkänslan gav rätt signaler.
Sömnproblemen skulle nu också börja på riktigt. 3 veckor utan ordentlig sömn innan jag fick nog och gav upp. Doktorn skrev ut tabletter för 6 veckor som funkade galant! Kan nästan säga att jag aldrig sovit bättre.
Gjorde också ett jobb med disneychannel där dom lanserade en ny kanal. Eller snarare en kanal som bytt namn bara. Så jag jobbade under hela det eventet. Erfarenheterna byggs bara på hög!
På jobbfronten så var det här någonstans också som det krisade ihop sig rejält med skador och dylikt så vi jobbade kort om folk på allt för mycket gäster. MEN lyckades genomföra det! Det är inte utan lite hårt jobb man faktiskt förstår vad jobb innebär.
Det blev en massa med att vi blev många i lägenheten, Emma och Jessika drar på resa, Deborah flyttar in, senare också Lisa och Jossan.
I allt detta bestäms också att lägenheten ska sägas upp och jag flyttar ihop med Vegard, för enkelhetens skull trots att man inte kan tro det.
Och eftersom jag inte kan sluta resa så fick det bli en kryssning till kiel också med ett gäng wallmaniter. Dom som känner mig VET mycket väl vad jag gillar båtar. INTE ALLS! Men jag offrade mig och åkte med. Vi hade gryyymt kul, som alltid har jag märkt. Och båtar är fortfarande inte min grej.
Blev även så att jag fick extra jobb på folketeateret. Vilket jag blev otroligt glad för! För det första att variera sig lite sen också även mera jobb när det blir mindre på wallmans, samt kul uppdrag. Älskar utmaningar och här blir det lite mer att vidga vyerna med!
Skulle egentligen också haft coldplay där på ft och jag som artistansvarig. Men typiskt min tur så blev det givetvis inställt. Dock fick jag ju senare se konsterten ändå vilket jag blev fantastiskt glad för!
Vintern. Den vi aldrig fick.

Jag och höst/vinter går sällan bra ihop. Jag har en tendens att alltid bli deppig. Oavsett vad. Det är för jäkla trist eftersom det inte ens finns en anledning. Man bara är deppig. Så självklart var det så även nu.
Eftersom jag visste att min vinter enbart skulle gå i arbetets tecken så ville jag unna mig något i deppen. Så jag tatuerade mig! Motivet hade jag tänkt på mycket länge men aldrig riktigt kommit till skott med eller ens trott att det skulle bli bra. Men det blev det! Fick bra sällskap där av Malene som promt ville haka på.
Självklart gick inte vintern endast i mörker. Jag och vegard blev med lägenhet! En fantastisk söt lägenhet som vi är mer än nöjda med! Längtan är stor.
Och vad är en vinter utan resor 2011? Nu var det branschkväll på wallmans stockholm som gällde! Jag, Malene och Emelie drog för en jävligt snabb visit. Det blev lite av en flopp då jag och Malene inte var vana festprissar. Men kul hade vi iallafall och shoppade på sthlms gator.
Trots att december enbart innebar jobb, 7 dagar i veckan, så hann vi med att fira vegard. Han fyllde 25 härliga år och det skulle firas! Jag hade faktiskt tagit ledigt dagen efter just pga detta. Kändes något osmakligt att komma bakis till jobbet. Så jag gav honom en kostym han kikat på och blev mer än glad för. Festen blev lyckad då dom faktiskt var 2 som fyllde år samma dag.
Annars har december inneburit jobb på både wallmans och ft. Jag har tyckt det har varit fantastiskt kul med massa jobb men också slitsamt. Kan inte påstå att jag återhämtat mig än trots dom härliga dagarna jag fick hemma i jul.
Eftersom julen faktiskt firades i tumba så innebär det alltid fest. Så försök hänga med dina vänners tempo när du jobbat som ett as. Bara GLÖM det! Men jag hade en super härlig tid hemma, det var riktigt skönt att komma hem. Mer än någonsin.
Väl tillbaka i oslo var det jobb. Nyårsafton och mys. Det var inte en speciellt tung kväll som det var 2010. Behagligt faktiskt, eller bara van.
Nu vänds blickarna bara framåt och till allt jag har att glädjas åt 2012! Visste att 2011 skulle bli ett mer uppåt år än 2010. Men nu vet jag också att 2012 är ÅRET med stort Å. Älskar tanken och tänker fortsätta med det.
Tack alla inblandade i mitt 2011! Det är ni som gör det LITE roligare att resa.. Eller nej fan! Jag menar självklart lite roligare att gå upp.

Ska försöka sammanställa hur många resor som faktiskt gjordes 2011 då det var ett jävla flängande.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback