trasig själ trasig kropp.

Okej jobbhelgen gick kanske inte helt smärtfritt men lyckades genomföra det så pass bra att inga mer än enbart dom inblandade märkte av tungjobbet. Har lämnat det jobbiga bakom mig och tagit mycket lärdom av det, poängteras ska också göras att tungjobbet inte blev pga mig utan helt andra orsaker. Men allt löste sig och jag är nöjd med det!
Igår, söndag. Jag vet klockan har passerat 00 för ett tag sedan men jag har inte gått och lagt mig ännu, därför är det fortsatt måndag för mig. Så orkade jag inte göra någonting. ALLS! Jag tog mig en promenad till apoteket för att köpa huvudvärkstabletter och en omväg för att köpa mat så jag kunde få lite frisk luft. Det kändes som att jag var svinbakis och träningsvärk överallt fast jag inte druckit något sedan söndag förra veckan. Då är man förstörd som människa efter en jobbhelg. Men det var inte så konstigt kanske för jag jobbade hårt.
Tog mig alltså en välförtjänt soffsöndag utan att bemöta en enda människa. Det var minst sagt skönt!
Idag däremot har jag inte varit mer produktiv än att jag tog mitt arsle hem till Vegard för lite "möte" haha. Han höll på att göra morotskaka för fulla muggar, så det fick bli det och kaffe. Sedan dök även Anthony in en sväng och joinade våran lilla ålderdomsfika. Det kändes som att vi sågs för våran måndags-syjunta med kaffe och kaka. Haha! När han hade lämnat byggnaden kom nästa, John-Magnus. Han hade då klipptid hos Vegard. Haha. Även det låter ju lite kul! Så vi blev där och äta mera kaka dricka mera kaffe, prata strunt och se på vänner. När jag och Vegard kände att hungern tog över blev det butiken för inköp till dagens pasta carbonara. Och jäävlar va bra den blev! Matkoma deluxe. Samuel kom hem senare och fick smaka på den fantastiska måltiden. Tror han blev lite imponerad iallafall.
Hängde i soffan en bra stund innan Vegards bästa vän från Kirkenes, TK, kom dit. Och det fanns såklart huuur mycket mat över som helst så det räckte minst sagt till honom också.
Pratade mera strunt innan jag insåg vad klockan var och inte hade med mig mina sömntabletter så jag tog en rask promenad hem.
Imorgon mina vänner har vi galapremiär på wallmans och det kommer massa folk! Ska bli väldigt kul!! Ser fram emot jobbet imorgon, trots att jag kände mig lite små "bakis" idag också. Otroligt nog. Det måste nog vara bristen på alkohol som gör mig bakis och ingenting annat.

Dagens musik; The Ark - Clamour for glamour



universum är ett monster, men det har sparat dig och mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback