dagar med vänner och semester.

I söndags var jag och mina föräldrar väldigt produktiva och kulturella. Pappilu har sett sedan tidigare att det finns ett litet dykmuseum som ganska sällan har öppet men just denna helgen hade det. Så då tänkte jag att jag faktiskt åker med, hade ju ändå inget annat planerat trots att det handlade om dykning så kunde det vara kul att se.



Vi var även på ett "del-museum" till sjöhistoriska som hade massa fritidsbåtar, båthistoria från 100år tillbaka och hade även båten som kronprinsessan Viktoria & Daniel åkte i när dom gifte sig. Det var ganska häftigt att se på så nära håll när man faktiskt har följt allting på tv tidigare.



Det var lite sådär väder dock fast solen var framme mest hela tiden så blåste det närmare storm. Iallafall som det kändes. Vi satte oss och försökte njuta av solen lite samtidigt som vi tog en lättare lunch. Och sedan tog vi faktiskt ett varv på aquaria också. Det var verkligen inte igår man var där! Så det var kul att få se det med äldre ögon så att säga. Jag var sååå sugen på gröna lund när vi var där och såg berg och dalbanorna åka upp och ner. Jag måste dit i sommar! Shit va jag är sugen på att åka attraktioner, framför allt på liseberg.
Det var pappilus idé om att faktiskt åka till stan OCH kommunalt. Det är inte likt den här familjen så länge han är med. Men i söndags bestämdes det. Så det var en stor upplevelse för honom när vi tydligen satt oss på en buss som inte alls gick till centralen. Vi fick helt enkelt åka tunnelbana också. Haha. Det var roligt.
Igår försökte jag, Jimmy C och Tvärn komma på något på dagen, vilket inte är helt lätt. Slutade med bolaget och sitta och chilla järnet på "Gåtans Terrass". Eller alltså hemma hos dom vid tunnan med massa tända ljus. Så joinade även Danne och Lea oss.
Vi bestämde då också att om jag har bil så åker vi till adidas lagret idag. Dock behövde vi inte vara oroliga. David K kom förbi och ville mer än gärna åka till typ barkaby eller något. Men när vi droppade förslaget om adidaslagret var han på det. Sagt och gjort. En sushifrukost och adidaslagret nästa. Jag fyndade en svart typ "jacka" och självklart en ny tröja till samlingen jag har. Inga skor den här gången faktiskt. Avslutade med en takeaway kaffe från ett fik och så satte vi oss vid vattnet i hammarby sjöstad och chillade.
Men imorgon drar vi istället till Kolmården! DET ska bli grymt kul. Repris från några år sedan.

Dagens musik; Gyllene Tider - Sommartider



se dig för lillebror, här kommer lyckan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback