midnattsrocken 2011.

Vart ska jag ens börja? Den här veckan har för det första gått alldeles för fort!! Det har varit fullt ös medvetslös heeela tiden. Dæven för en kul vecka! Och så självklart kom jag ju dit med värme och solsken i väskan. Ingen var missnöjd, och allra minst jag.
Började ju såklart med nattbussen, hade ingen anledning alls att blogga då. Försökte sova så mycket som möjligt med lite how i met your mother på datorn. Väl framme vid oslo s möter jag Deborah som hade mina lägenhetsnycklar, sällskapade hem för att lämna av datorn och sedan vidare mot flygplatsen.
På flyget träffade jag ett äldre par som var huuur trevliga som helst från göteborg. Dom skulle upp för att åka hurtigruten. Dom skrattade lite åt mig när jag berättade att jag skulle upp på semester när jag ändå bor i norge. Inte alla som åker nordöver för en sådan anledning.
Flygplatsen i kirkenes är den minsta jag någonsin besökt! Haha, så söt. Mötte Vegard och hans far som även väntade på Vegards bror med familj som varit utomlands i 3 veckor. Sedan började allt åkande.
Vi körde till finland för att köpa alkohol, hämtade & lämnade saker/personer, köpte nödvändiga saker som campingstol, madrass, myggspray mat osv. Vi avslutade kvällen med kaffe hos Vegards pappa.
Vi kunde knappt somna för att vi var så taggade inför dagen som komma skall. Klockan på ringning tidigt som satan. Gjorde oss klara och sedan mot mötesplatsen Esso. Vi var 4 bilar som möttes upp.
Sedan väntade bara en bilresa på 4 timmar innan vi kom fram. Taggningen var på topp!
Väl framme bar vi alla grejer till vårat camp, camp awsome, och knäckte första ölen. Sedan var vi igång.
Självklart var dom rutinerade med vad som skulle med så partytält med ljudanläggning, bord, kylväskor osv. Allt fanns.
Sedan flöt allt bara på, värmen följde med även dit så vi hade det kanon. Svårt att berätta om allt varje dag som var, det är inte pga fyllan som var, snarare för att det var alltid nånting som var kul!
Summerar det istället; konserter vi var på; dr alban, madcon, hellbillies, donkeyboy, intrigue, rolffa har dock för mig det var fler men äsch skitsamma. Öl, sprit, cava, gin longdrinks, fernet, jäger, hotshot galliano frukost, slush är nog drickat man drack under helgen. Och vatten då.
Sov gjorde man ytterst lite men ändå något, svinvarmt med ett tält som står i solen heeela tiden iallafall när det är sol även på natten, fick t.o.m sparka ut Vegard en morgon för att jag fick panik av värmen. Stackarn förstod ingenting haha.
Kubb på stranden, allsång med gitarr och banjo, prat, skratt, prat och skratt som fan, därav att rösten faktiskt sviker än idag. Det är så mycket internt så jag bara skrattar av tanken.
Och något jag fick uppleva var ju verkligen midnattssolen också. Det var en av kvällarna som jag trodde klockan var runt 22 ca för så brukar det vara hemma på kvällarna. Men där hade jag så fel fel fel, klockan var då vid det tillfället 03. Haha snacka om bortgjord. Man visste knappt om det var dag eller natt. Fantastiska finnmark!
Kommer jag på mer så skriver jag ett inlägg till. Kommer även ett om dagarna efter.
Att umgås så mycket med folk från nordnorge får en att verkligen försöka fortfarande ha svenskan kvar.
Vi gör det som om det vore jobben vårs, är de nå liiiiv här i lakseeeelv!! har du tagit på dig sooorshen? vi är där. Like a bows! Ja say no more, jag dör lite av det här nu alltså. VILL TILLBAKA och det är NU!
Om någon hittar min röst däruppe i lakselv, kirkenes eller påvägen så send den till mig är ni snälla.
Kan bara säga att det var värt att missa håkan h på skansen för det här. Kan knappt tro mig själv att jag säger så.

Plumbo - Møkka mann



och jag ramlar glada gatan fram, sen ramlar jag tillbaks igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback