år 2010 i mitt perspektiv.

Då kan jag väl köra en årsresumé. Fast egentligen finns allt redan i bloggen inlägg för inlägg. Men kan ju köra en "kort". Det har ju faktiskt hänt en del.

Började året med galna fester med vännerna och med en kort fling som kom och gick. La det dock mer och mer på hyllan då loppet var förlorat. Är nu med facit på hand väldigt glad för mitt beslut, jag förlorade ingenting. Jag tränade och jobbade på en del. Kände mig dock inte helt hundra jämt, så utredningar med magen hit och dit. Inget löste sig. Det var under den här tiden jag och Emma kom varandra närmare också.
Givetvis var det ju också magaluf reunion kryssning i januari som jag, Linda & Iida åkte på. Helt galet blev det ju såklart. Jag som bara ÄLSKAR båtar. Not. Men den kryssningen går inte av för hackor. Perioden början på året var nog det roligaste med alla vänner, hände saker hela tiden. Det enda som var jobbigt var väntan på att pappilu skulle komma hem. Längtan och väntan kändes som en evighet, eller det var nog en evighet. Det var riktigt rörigt ett tag, trodde aldrig att jag kunde eller orkade ordna upp livet till bättre struktur. Tror nog det var här nånstans jag började tappa gnistan för handbollen, det var en äckligt tung period. Handbollen var ju mitt allt.
Lyckades också i mars med en fortkörningsböter när jag kände att jag hade lite bråttom till jobbet. Kan inte påstå att jag kom snabbare efter den incidenten. Man lär sig av sina misstag. Fast jag har alltid sagt att OM jag motförmodan blir av med körkortet så är det av den anledningen. Nu är jag inte lika säker längre.

Våren.
Gjorde också en Sälen tripp som inte höll på att bli av. Men vi löste det och fick bo i en lägenhet på Högis. Jag, BigMike, Emma, Stoffe, Dellan och David. Det var årets resa! Hur grym som helst. Fast jag var INGEN höjdare på skidor, men bäst på afterskin. Onekligen en resa att minnas. Topp 10, lätt.
Såklart så var ju jag, mammilu och pappilu tvunga att göra Bollnäs osäkert. Min idé från början med att jag ville på en bilutställning, bollnäs var i april och dom hakade på ideén. Bokade tåg och vi taggade från kvällen innan. Vi fick se hur pappilu växt upp samt att det nu också bara bor pensionärer och moggisar där. Men vi roade oss med god alkohol i solen. Verkligen en sådan dagstripp inte varje "unge" gör med sina äpplen direkt. Jag ångrar det inte. Och faktiskt så surrades det om en liknande resa, dock inte till bollnäs. Jag har världens bästa familj.
Mycket hände under våren för min del. Den 26 april var jag med på tv4 i programmet
Förkväll. Jag var med i delen "gör om mig" så jag var ju med under hela sändningen och fick alltså inte veta hur jag såg ut eller nånting förens slutresultatet var helt klart. Än idag har jag inte haft långt hår sedan dess, bara ordnat den till "min look". Jag är med andra ord nöjd. Fast kläderna hänger kvar i garderoben, förmodligen dammiga just nu.
Planerna om Oslo började även smidas i mitten på maj, fast det var fortfarande ganska hemligt då jag och Emma ville att det skulle bli en överraskning. Drog även iväg till deras land en helg för att bara komma bort. Emma glömde dock bort att man var tvungen att åka en liten motorbåt dit. Kändes som jag såg mitt liv passera i revy.
Sommarvärmen kom även tidigt redan i maj så att ta igen vintermörkret blev inga problem.

Sommaren.
Något som också är viktigt att tillägga är givetvis att min älskade stora lillebror tog studenten i juni. En väldigt härlig dag/kväll faktiskt. Unnar honom allt gott i livet, så länge han är lycklig <3.
I samma veva som härliga sommartider, studenten och slutfixande med oslo resan så totalkrockade jag med min bil. Den blev helt sallad och jag chockad och fick ont i ryggen. Uppsökte akuten någon dag senare för att få veta att musklerna runt om ryggraden fått sig en redig törn. Inget bra avslut innan flytt då jag tänkte sälja bilen och inte betala skroten.
Fick därför pigga upp mig med en fantastiskt härlig konsert med Kiss! Förband var Mustasch och Europe. Snacka om stämningshöjare. För sedan var det bara att börja packa, packa och packa. Flytten mot Oslo närmade sig med stormsteg.
Midsommarfesten/avskedsfesten gick av stapeln hos mig med massvis med härliga människor och flödande alkohol. En riktigt bra fest som innehöll allt. Till och med sol.
Första tiden i Oslo var att söka och börja jobba. Upptäcka vad oslos uteliv hade att bjuda på samt att lära oss hitta i stan. Jag hann med att jobba på lager i 2 veckor för att inse att jag kunde få bättre och säkrare jobb. Trodde jag. Lite bättre betalt, ja men att sätta upp reklam var inte min grej. Så jag slutade även där för att vika mig efter lite tjat att jag skulle börja som bartender på Wallmans Salonger. Så fick det bli.
Hann ju med att få min plånbok stulen under våran första tid i Oslo, vilket betydde alla svenska kort såsom körkort och bankkort försvann. Mer jobb hej.
Men det tog ju ett tag innan vi öppnade på Wallmans så jag hann med semester hemma. Fest, vänner och en överraskningstripp till hedemora fick det bli. Innan allvaret började. Not. Var inte alls mycket jobb i början. Det blev jag varse om senare dock. Jag och Emma flyttade också efter 3 månader i lägenheten pga olika orsaker. Hittade en pyttepytte liten nybyggd lägenhet nära mitt jobb. Så fick det bli för att ha så lite utgifter som möjligt. Började även här träna handboll igen efter att suget kommit krypandes, Kjelsås heter laget.

Hösten.
Under september åkte jag hem för ett par dagar, hydets crewfest bland annat. Väldigt kul helg måste jag säga! Men då fick jag även känna på stressen med att vara hemma och försöka hinna träffa så många som möjligt på så kort tid som möjligt.
När jag kom hem därifrån så kickade jobbet igång. På riktigt. Efter ett par veckor så körde 6 dagars veckorna igång, vilket också betydde att vi slet häcken av oss. Jag och Emma sågs mer sällan och jag hann inget annat än jobb. Vi kom också underfund med hur dumt det var med så liten lägenhet att vi letade större och har hittat en svinbra, eller i vilket fall hoppas jag det. Har ju bara sett den på bild so far. Men jag litar på Emma.

Vintern.
Umgicks massvis med Toy & Madde både innan jobbet, på jobbet samt efter jobbet. Jag hade inget annat och jag tycker så otroligt mycket om dessa två.
Höll på att bli en kort säsong för mig på wallmans när den tyngre perioden började då min rygg spökade som aldrig förr. Efter 3 besök hos en naprapat så visade det sig med "glädjande" besked att jag fått en spricka i ena disken och blev ordinerad att inte bära tungt i början. Som tur var lättade det och jag kunde fortsätta.
Julborden rullade på och min efterlängtade hemresa smög sig på. 23 december kom och jag var lycklig som få. Upp till sundsvall samma dag för att fira en underbar jul. Sedan var det dagen innan nyår som jag fick åka tillbaka till Oslo för att jobba nyårsafton. Mycket speciellt men riktigt kul! Gör det gärna igen faktiskt.
Har nu varit i Oslo i 6 månader och längre lär det bli så länge det inte finns jobb i sthlm.

Så såg mitt år ut helt enkelt för den som verkligen orkade läsa. Ups and downs men känner ändå att våren var grym. Och Oslo flytten ett galet men bra påfund.

Må nu 2011 vara mitt tur år då jag haft endast otur de senaste halvåret med stölder och diverse.



på en dammig väg under ett träd, det var den sista gången han såg henne...

Kommentarer
Postat av: Madeleine Liljestam

Tycker om dig med underbara Angelique!! <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback