åter i tumba då.

Nu är jag alltså hemma i tumba, igen. Ett väldigt flängande och jag hinner väl egentligen inte riktigt landa nånstans. Stressigt är ordet. Inatt sov jag 2 timmar, helt självförvållat givetvis. Men jag kände när jag kom hem vid kl 2 att jag skulle avsluta flyttstädningen in i det sista och packa ner så mycket som möjligt så Emma får det lättare att flytta. Så nu är det inte jätte mycket kvar så jag hoppas hon blir nöjd.
Var in på jobbet igår som sagt, 2 timmar för att inventera klart och städa. Sedan blev det middag med Toy innan hon drog mot bussen ner till Malmö. Då gick jag till gänget som satt hos Sigge. Alla var ganska trötta och slitna trots allt så det blev bara jag, Tvärn och Jimmy som drog till tea lounge för att ta ett par drinkar var. Väldigt lugn kväll med tanke på kvällen innan. Skönt att få umgås med dom två faktiskt, så vi satt och snackade om allt och inget. Då för en stund längtade jag ganska mycket hem till tumba och vännerna. Men jag vet att det bästa för mig just nu är oslo. Man är ju bara lite förvirrad nu med tanke på allt flängande, mycket jobb, annorlunda nyår och långt ifrån vänner och familj på det sättet. Våren kommer bli lättare när man har mer möjlighet att åka hem oftare än med 2-3 månaders uppehåll. Mycket bra.
Har redan nu kollat lite på deltidsjobb inför våren då vi inte alls har mycket jobb. Just nu är det inte mycket men det kommer väl mer hoppas jag. Annars ligger jag risigt till.
Så idag när jag kom hem vid kl 14 gjorde jag inte mycket, kollade program som jag fått inspelat typ. Har bara tagit det lugnt hemma sov en sväng innan middag och efter det en välförtjänt bastu. En hel nice söndag alltså.
Imorgon ska jag med Linda till rosaholmen för att sedan skjutsa mammilu & pappilu till värtahamnen för deras kryssning. Ska troligen träffa Cissi efter det. Och sedan finns det inte mycket måndag kvar. Tisdag ännu oklar för att sedan på onsdag hänga med Sarah.
Inte ett dugg förvånad om jag inte ens hinner hälften av det jag vill den här vändan. Så kommer det nog alltid vara, tyvärr.
Kanske skriver senare om mitt 2010.

Dagens musik; Crystal Fighters - Plage



flytt med alla ursäkter, flytt ur alla fällor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback