handbollen kan ingen ta ifrån mig.

Jag ska sluta vara bitter över att jag ligger hemma och är sjuk så det gör ont i själen. För jag insåg just att jag kommer kunna se väldigt många olika handbollsmatcher från vm. Tror jag kom fram till att vi har 4 st kanaler som visar, 2 norska kanaler, 1 svensk (om inte 1an och 2an också visar) samt danska. UNDERBART! Jag drömde om handboll inatt. Jag saknar det som fan. Det är verkligen något jag kan säga att jag faktiskt brinner för.
Fick frågan av Madde igår när vi fikade "varför satsar du inte på handbollen? alltså som proffs? Du brinner ju verkligen för sporten" Det finns massor av anledningar. Men den största av allt är ju att man måste träna som ett as för att komma dit och bli så bra, och den orken finns inte. Jag har provat och elit satsat sedan jag var ca 6år upp till 20. Man gjorde inget annat än handboll då. Jag ledsnade. Bättre att köra för att man tycker det är sjukt kul och hålla igång. I vartfall känner jag så nu.
Kanske kommer den dagen jag vill lägga ner 6-7 dagar i veckan x antal timmar om dagen på träning för att komma dit. Men just nu känns det långt till dess.
Njuter av tvn istället och dom som faktiskt är grymma!
För övrigt visar det ju sig att norge visar ungefär samma program som i sverige. Så man känner sig nästan som hemma iallafall.



fortsätt när mörkret kommer och allt gör ont, fortsätt som ett höstlöv i vårens första flod...

Kommentarer
Postat av: Madeleine Liljestam

Du är fin <3

Postat av: angelique

du är bäst madde <3

2011-01-15 @ 12:51:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback