going back to oslo.

Som jag skrivit tidigare är det inte lätt att få ihop dom stackars dagar och timmar jag har hemma. Kan nog lägga på cvt numera att jag är en grym planerare, eller kanske inte.. MEN nu har jag ju turen att jag kommer att åka hem oftare i vår än vad jag hunnit under vintern. Stort plus. Vilket innebär att det kanske blir mindre stress? Jag hoppas iallafall det.
Igår hann jag ju med farsta med Linda. Javisst, klart det blev shopping. Dock var det mest hon som handlade. För att sedan hämta Jimmy C för att hälsa på Karro som ligger hemma med heltrasig rygg. Efter allt flängande var det jag som var lite trött i skallen. Fick alltså bli hemma resten av kvällen, försöka ta igen massa inspelade program och börja packa.
Var ju även inställd hela kvällen igår att mina härliga äpplen skulle fråga om jag inte kunde hämta dom idag på morgonen från värtahamnen. Mycket riktigt vid kl 23.30 får jag ett mess, om jag hade möjlighet att plocka dom. Told you so! Så jag pysslade lite hemma innan det blev dags för sängen. Hade ju tänkt att gå och lägga mig tidigt vilket sket sig friskt.
Upp "tidigt" för att vara mig alltså, hämta dom. Fika lite, lunch, hämta Emmas kvarglömda grejer hos Sandra. För att sedan åka och möta upp min fantastiska vän Sarah. Var tydligen 100år sedan jag var hemma hos henne. Men äntligen blev det så. Lite nostalgitripp och givetvis ta igen lite snack. Hade lätt kunnat tillbringa resten av kvällen/natten där utan problem. Tiden tryter ju tyvärr.
Så snart blir det middag innan avfärd mot arlanda. Börjar kännas som en vana att åka hejvilt överallt.
Fast mest önskar jag mig själv lycka till med packningen.. För det ser tufft ut. Så går det när man blivit av med den bästa resväskan. Och största. Så snart är jag i nya lägenheten och förhoppningsvis lite rutiner igen. Blir nog inte samma stress när jag landar i oslo.

Dagens musik; Whitesnake - Here I go again



universum är ett monster, men det har sparat dig och mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback