ljuset i mörkret.

Det kanske finns en gud någonstans. För idag känns ryggen bättre. Absolut inte bra men bättre. Vilket för mig är nästan som en solig sommardag. Trots att snön har öst ner sedan jag vaknade, och säkert långt innan det. Så förhoppningsvis blir det bättre och bättre för varje dag och jag behöver inte uppsöka diverse vitklädda människor.
Idag är jag ledig fast jobzone har ringt, men sa att det nog inte är någon toppen idé att bära omkring på barn och krypa på golv när ryggen är som den är. Surt men kan inte göra så mycket åt saken. Jobbar lördag iallafall på WSO.
Då ska jag också luncha med Toy på vårat favorit sushiställe. Som jag längtar efter den maten, MUMS!
Idag dock har jag inte gjort mycket, pratat en del med Jennie innan hon gick till jobbet. Plockat lite här hemma, tvättat och kollat solsidan. Mer spännande än så blir det inte idag. Ingen handbollsträning ikväll heller pga ryggen. Trist men hellre det än att jag ligger i koma.
Ska försöka mig på att laga pasta carbonara ikväll också, lät ju plätt lätt och nu ska jag se om det faktiskt är så.
Såg även uppdrag granskning igår på 1an. Handlade om svenskar i oslo och kollektivet svenska föreningen som finns här. Intressant program faktiskt. Dock kan jag meddela att jag inte varit drabbad av något som visades där. Istället har jag haft otur med annat.
Imorgon ska jag inte heller göra speciellt mycket, tänkte kolla om Vegard kanske hade lust att ta en kaffe innan han drar till jobbet. Och på kvällen ska jag och Jennie ha myskväll då hon ändå slutar sent och jag ska ta det lugnt pga jobb på lördag. Ganska bra fredag ändå alltså.
Så trots att det är grått och vintern är åter kommen så ser jag nog ljuset i tunneln. Det firar jag med att kolla på lite film.

Dagens musik; Lykke Li - Tonight



dom slänger silverpärlor till svin, må dina dagar bli guld i ditt liv...

Kommentarer
Postat av: Pappilu

Va skönt att det känns bättre...Jo här vräker det ner vitt helvete också, men det är ju bara Februari så..... Puss o kram. P

2011-02-10 @ 21:27:40
Postat av: angelique

ja det känns ganska lättande faktiskt! jaa jag hade ju hoppats på att allt skulle väck så våren kunde trilla in... men IKKE! Puss å kram

2011-02-10 @ 21:35:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback