10 dagar kvar & handboll.

Efter en god natts sömn med mycket märkliga drömmar och halv död kropp, så känner jag mig faktiskt hyffsat utvilad. Idag tog det alltså bara 1h att komma upp ur sängen.
Handbollsträningen gick väldigt bra igår, både passar och skott stämde helt OK. Skotten var inte alls lika bra som förra veckan men istället fick jag en bra balans i båda delar. Hellre det än att det ena skiter sig och det andra är fantastiskt. Man har ALLTID något att jobba på så är det, aldrig fullärd. Fick också frågan i en övning om 3 med genombrott av ena tjejen om jag var höger eller vänsterhänt. Och jag är ju båda delar i handboll (skotten med vänsterhand är ingenting, men tekniken däremot något att hänga i julgranen). Hon var nämligen fundersam och har alltid sett mig som vänsterhänt men i den här övningen gjorde jag det mesta med höger så hon stod fel i försvaret. Så jag blev faktiskt ganska glad att det finns viss förvirring för det betyder att jag inte gjort helt dåligt ifrån mig.
Får ju nämligen spela både, högerkant, vänsterkant och linje på träningarna. Svår omställning då jag är mest van vid att lira på vänsterkanten. Men som sagt aldrig fullärd. Och jag är gärna allround om jag känner mig säker.
Och snart kan jag säkert träna oftare vilket betyder att jag kan slipa tekniken. För det behövs. Handboll är lycka för mig. Ibland har man ups and downs bara.
Jag var lite bitter över att snön återigen trillade ner utanför vårat fönster och det måste nog finnas en vädergud för nu lyser plötsligt solen.
Sitter och laddar järnet med Håkan då det nu faktiskt bara är 10 dagar kvar innan jag äntligen får se honom igen. Fy fan i helvete va jag längtar!! Jag kommer vara den lyckligaste personen i hela Norge nästa vecka lördag.
Ska senare träffa Toy för att hitta på något. Annars ser den här onsdagen ganska tom ut på planer.

Dagens musik; Håkan Hellström - Zigenarliv dreamin



och jag tänker vad dom andra tänker, och jag saknar inte mycket...

Kommentarer
Postat av: Pappilu

Tjolahopp. Va kul att det går bra med träningen, jag vet hur mycket det betyder för dig. Men du, va inte anti mot snön, detfinns värre saker och det är -22 på morgonen........ VA FAN e de för väder vi har???? Puss o kram. P

2011-02-23 @ 19:09:25
Postat av: angelique

Det känns verkligen jätte bra! så hoppas det fortsätter såhär bara! nej du har rätt och så pass kallt har vi inte.. so far so good!! men jäävlar va kallt det är ändå.. -15 är också ganska jobbigt att gå i.. läge för våran resa, snarast!! Puss å kram

2011-02-24 @ 00:19:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback