julen börjar tidigt.

Som ni kanske förstått så pågår det just nu en hemlängtan utan dess like. MEN, vänner och fiender, nu är det bara 1 arbetsdag plus några timmar kvar innan jag befinner mig på svensk mark igen. Och ja, jag trivs trots allt snäppet bättre i oslo utan att överdriva. Men.. Hemma är hemma. Det är oundvikligt oavsett vart i världen jag befinner mig. Och jag tror morgondagen kommer bli bra.
Idag hade vi russefest (studentfest typ...) Sådana hade vi ett gäng förra säsongen också. Med blandade känslor kan jag lova. Och även idag gick vi in i det med taggarna utåt. Detta kunde gå hur som helst! Kan ju då säga att det var den lugnaste russefesten hittills. Då är jag också medveten om att fler kommas skall nästa år.....! Så jag ropar inte hej än. Vet att vakterna gjorde ett FANTASTISKT jobb, som alltid, så dom avstyrde mycket ganska kvickt. Risken finns annars att det är high chaparall som utbryter under kvällens gång.
Måste givetvis även tillägga något jag blev glatt överraskad för. Ni som känner mig vet att prylnörden i min familj knappast är jag. För dom som nu inte lyckas räkna ut det, så är det alltså min lillebror. Men vissa saker kan jag inte låta bli. I det här fallet är det inte JAG som gjort något stordåd. Precis innan jag skulle lämna hasse wallmans härliga byggnad kommer Annsi gående vilket i sig inte alls är något märkligt då vi ofta gör sällskap hem men så säger hon att hon har en julklapp till mig. Det däremot var jag mer bekymrad över då vi inte alls kommit överens om det här med julklappsbytar-momentet! Ni känner till den där, shit-vad-fan-har-jag-nu-glömt känslan. Men så säger hon också att hon kom på en briljant julklapp som nu var från Sigge henne och Vegard. Om jag nu inte minns helt galet. Så sträcker hon fram den gigantiska påsen från järnia som hon och jag tidigare idag faktiskt var och handlade. Sodastreamern var alltså inte ALLS till Sigges päron pga att dom dricker så rackarns mycket sodavatten om dagen, NEJ NEJ NEJ den var faktiskt till lilla mig!! Pga att JAG lever på sodavatten på jobbet och bara älskar det! Hemma gör jag och pappilu också kompiösa mängder med sodavatten eftersom det är bubblorna man vill åt.
Har inte haft en endaste liten tanke på att faktiskt önska mig en sådan i julklapp, men det tänkte någon annan åt mig! Och nej jag önskar mig inte alla prylar i världen, jag är mer för adidas, men detta!! Oj oj oj! Det kom faktiskt nästan en liten tår i ögat när jag fick den gigantiska påsen. Löjligt och sant.
Faktiskt en väldigt svårslagen julklapp som jag nu kommer dra nytta av länge länge! Plus att vegard själv, snikarn drar nytta av det också haha! Han är inte dum alla gånger. Vet bara inte hur jag ska tacka dom. Fy så fantastiskt! Detta kan jag med gott samvete leva på tills jag sitter på planet hem och kan längta tillbaka till oslo när jag är hemma.

1 dag kvar.

Dagens musik; Beyonce - Irreplaceable



och jag hör att du är säker nu, jag vaknar med den tanken varje dag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback