perfekt start på veckan.

Att jag hade så här god tid på mig på "morgonen" är jag inte van vid. Är van vid att faktiskt sova helt tills jag ska upp eller gärna ett par minuter extra så det blir sådär stressigt som bara jag kan ha det. Nu är det ju i och för sig så att jag är norra europas segaste människa när det gäller att göra sig i ordning och äta. Jag kan bli irriterad på mig själv över hur trög jag faktiskt är. Då förstår ni nivån. Och sådan har jag alltid varit. Rutiner rutiner rutiner. Ibland undrar jag varför jag måste göra alltid i exakt samma ordning i exakt lika lång tid oavsett vad. Bryta mönster finns tydligen inte.
Jag ställde idag om klockan 2 ggr enbart för att få maximal sömn. Vilket jag fick! Gick ju och la mig direkt efter jag bloggat klart inatt så det betyder en hel del sömn. Som jag behövde! Så efter jag ställt om klockan en andra gång så gick jag upp nästan direkt iallafall för att jag kände hur onödigt det var att ligga kvar. Dessutom gick det så otroligt smidigt att göra mig i ordning vilket jag inte heller räknat med så plötsligt hade jag 1h 30min på mig innan jag ens behövde tänka på att gå. Så jag gjorde i ordning en mys frukost med tända ljus och glo runt lite på datorn som jag aldrig hinner göra längre. Och även SVENSK julmust till "dessert" som jag köpte på arlanda förra veckan. Kände att jag fick göra så idag.
Världens bästa start på veckan känner jag! Förutom att jag önskar mig en ny tumme men det går sådär.
Lönen kom även in på kontot idag och det var mer än glädjade besked kan jag tala om. Så nu kan jag julklappsshoppa utan ångest. Om jag hinner vill säga. Får säkert panik shoppa när jag kommer hem eller något. Usch.. DET är dock ångest. Så sorry om ni inte får några julklappar i år familjen men eran dotter/systeryster har för tillfället inget liv.
Nu ska jag med gott samvete gå till jobbet. Jobbar faktiskt själv idag vilket kommer kännas lite märkligt men det blir nog lugnt idag så det är nice.
Ingen dålig start alls på den här veckan.

17 dagar kvar.

Dagens musik; Adolphson & Falk - Mer jul



jag ger dig min morgon, jag ger dig min dag...

Kommentarer
Postat av: Mammilu

Hahaaaa!!Heikkopeikko!

2011-12-05 @ 20:25:51
Postat av: angelique

haha jag bara VISSTE att du skulle kommentera så! :D kändes så idag faktiskt!

2011-12-06 @ 03:02:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback