barnehage time.

Idag har det inneburit jobb. Vilket jag kände sådär inför igår men helt okej när jag gick upp. Även fast klockan ringde 06.45 och jag inte gått upp så tidigt på ett tag.. Barnehagen låg ungefär där jag bodde först när jag flyttade hit, gamle byen. Kändes lite märkligt att ta den bussen upp och fortsätta 3 stationer förbi. Det var liksom inte igår man var där. Och tänk att det faktiskt är snart ett år sedan jag flyttade hit och bodde just där. Jätte skum känsla.
Visade ju också till och med att jag visste om den här barnehagen, oslos största. Och YES den är gigantisk! Ser ut som en riktig fancy sprillans skola. Men då ska man veta att allt är bara dagis. Så sjukt.
Dom öppnade i augusti och jag kände väl igen den för där gick jag ofta promenader när jag var ute och gick.
Kan också meddela att den här barnehagen är den bästa jag jobbat på hittills! Barnen är diciplinerade, rutinerna sitter, alla har en uppgift hela tiden och upplägget är fantastiskt. Till skillnad från dom andra jag varit på. Grymt bra! Visst nu finns det säkert massa även dom kan ändra på men mitt första intryck såhär efter första dagen är jävligt bra. Ska dit imorgon också dock jobbar jag då 09.30-17 istället. Känns kanon.
Plus att det jobbar en svinsnygg kille på min avdelning, eller ja i samma "team" som jag kan man säga. Avdelningarna har även egna "team" med sina barn trots att man gör allt tillsammans. Allt för att hålla koll.
Inte nog med att han var snygg när jag sedan åkte hem mitt i rusningen så ser jag flertal mycket snygga killar. Vart fan har dom varit under hela min vistelse i oslo!? HALLÅ BLÅBÄR! Säger bara; heja våren! Min teori är såhär om detta, antingen har dom klätt sig svinfult hela vintern eller så är det solbrillerna som gör det.
Vad mer att göra idag, nja jag vet inte. Chilla järnet tror jag. Och blir jag rastlös går jag bara förbi wallmans och terrar kollegorna där. Muhaha. Ibland är jag lite för ond.

Dagens musik; Melody Club - The hunter



du kanske aldrig mer är med mig, men om vi var någon annanstans...

Kommentarer
Postat av: Mammilu

Dethär m ond ?! Har du nog fått från mig!! :D ;D

2011-04-30 @ 23:59:29
Postat av: angelique

du jag är ÖVERTYGAD om det faktiskt! :D haha

2011-05-01 @ 12:30:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback