när solen skiner som bäst.

Återigen lite bloggtorka. Eller en dag eller så men iallafall. Så går det när man väljer att vara social än att sitta vid datorn helt enkelt. Senaste dagarna har jag suttit ytterst lite vid datorn, pga främst bra väder och gott sällskap. Så igår var vi iväg på en super trevlig "påskmiddag" vi åt alltså inte påskmat men ville mysa lite när det ändå är påsk. Det var jag, Toy, Vegard, Emma (jobb), hennes kille Kenta och två vänner till honom. Det var mer än kanon! Bra viner, bra mat och bra sällskap. Kan inte bli bättre.
Följde senare med Vegard ner på byn och akerbrygge för lite fest. I vanlig ordning när det gäller oss. Vi har blivit mer och mer som ett syskonpar. Tog det dock lugnt då jag faktiskt skulle upp en sväng och jobba imorse kl 10. Men träffade en del vänner och hade väldigt kul ändå!
Vaknade kl 8 imorse och kände verkligen hur onödigt det var att försöka somna om då jag ändå skulle upp 45 min senare. Och jag är ju inte van vid att gå upp tidigt så hade jag somnat om hade jag nog inte vaknat av alarmet ändå.
Var klara på jobb efter 1h 30min då vi bara skulle rodda upp inför den stundande festen imorgon. Som det beräknas komma ca 700 pers. Men vi får se hur det går, blir säkert skit kul!
Efter vi var klara så blev det raka vägen till subway för att köpa lunch och sedan steka i solen. I hela 3 timmar! Jag blev ju givetvis rastlös ganska omgående från det att jag ätit upp. Ibland har jag nog några bokstavskombinationer fler än jag tror.
Vi blev till slut ett litet gäng där som solade och pratade, jag, Toy, Annsi, Sigge, Vegard, Samuel, Stine och Tina. Himla trevligt!
Sedan fick det bli filmmaraton och god mat. En toppen dag i tigerstaden helt enkelt! Och lika bra väder blir det imorgon tydligen så då ska jag steka meeeer! Men ska också försöka hitta någon form av syssla så jag inte dör av tristess. Så givetvis jobb på kvällen, börjar sent så det blir perfekt.
Har redan fått färg så lite mer kan man alltid få.

Dagens musik; Martin Solveig - Hello



men du har något bättre än dem, kärlek som vår har aldrig funnits nångång...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback