1 år sedan.

Gårdagskvällen/natten. Ja vad ska man säga.. Allt gick klockrent tills klockan slog halv 3 (vi skulle stänga kl 3). Då bröt helvetet ut och det blev bråk utan dess like. Jag märkte inte av speciellt mycket då vi har helt fantastiska vakter som avstyrde så att inte alla på bygget skulle märka av det. Glas flög och det blev en riktig slåsskamp men alla kom helskinnade ur det och polisen var där för att försöka hitta dom skyldiga. Vet inte helt hur det gick eftersom jag inte var exakt där. Kom alltså i säng imorse vid kl 5.45 ca. Men det är sådant man får räkna med. Så lagom tills dess att jag kom hem och skulle sova så gick Emma upp för att åka till jobbet. MYCKET märklig känsla faktiskt. Vi har nog aldrig lyckats gå om varandra på det viset.
Ställde faktiskt klockan trots att jag kom i säng så sent. Så gick upp vid 12 tiden handlade frukost och sedan for jag till Samuel og Vegard för kos. Samuel messade nämligen mig och frågade om jag inte ville komma över på en kaffe. Så varför inte. Där blev jag också kvar då jag ändå inte hade något att passa idag.
Kaffe, snacka om allt och inget, vänneravsnitt deluxe (gick nästan igenom en hel säsong om inte mer, minns inte riktigt..) mera kaffe och en liten promenad på grünerlökka, middag som samuel så snällt fixat när vi kom hem, mera vänneravsnitt. Tills vi bestämde oss för att kolla på film efter att Samuel varit ute och sprungit. Snälla som jag och Vegard är gick vi och hyrde 3 st filmer som Samuel tycker om. Han har haft grova invändningar på alla andra filmer vi hyrt nämligen. Vi såg dock bara 1 av filmerna, the town, sjukt bra faktiskt. Lite oväntad men mycket bra. Tips från coachen! Dom andra får vänta då det blev så sent.
Kom även på att idag är det exakt 1år sedan jag var med i förkväll och gör-om-mig-biten. Är inte det stört hur fort tiden går..? Nästan lite jobbigt. Då visste jag inte att jag skulle sluta på skolan och ta mina väskor till oslo. Blev en del förändringar förra året. Vilket var behövligt.



Inte för att jag har haft speciellt mycket tur i den här staden men ändå, otroligt nyttigt. Här har jag en lägenhet man måste ta hand om osv. Visst hade jag förpliktelser även hemma men det blir lite annat när man flyttat på sig, till ett annat land dessutom. Vilket inte är jätte nytt då mallis var första trippen.
Men snart har jag faktiskt bott här i 10 månader. Ganska sjukt. Allt har blandade känslor såklart. Men nu har jag en vardag här som jag trivs helt ok med. Vissa förändringar som kommer komma inom kort. Bara för mitt eget bästa.

Dagens musik; Bruno Mars - Just the way you are



vägarna som du strövar på nu, där stoppar ingen mur...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback