vi hade iallafall tur med vädret.

Jobb jobb jobb. Blev dock inte jätte sent igår och även fast det var mycket folk igår så var det ganska lugnt. Väldigt skönt med tanke på inventeringen och lördagsstädningen. Sedan blev det öl på champoo efteråt. Man ställde ju om klockan en timme så vi hann faktiskt ta oss 2 öl där. Kanon bra ju! Ibland har man tur.
Dock fick jag sota för min tur idag och få otur igen. Efter en hel härlig eftermiddag med Toy och Emma med sushi och tekalas hos oss kommer grannen (dom vi hyr lägenheten av) och knackar på. Det har varit inbrott i förrådet nere i källaren där vi har våra resväskor och lite sommargrejer som inte fått plats. Och bland annat Emmas mobil som pajat med mitt svenska simkort i. Så vi får följa med ner för att kolla om något försvunnit och så.
Givetvis har det gjort det. Skor bland annat, handväskan där mobilen med mitt simkort samt min omtyckta resväska som jag köpte förra året. Allt annat var kvar. Givetvis min resväska och svenska simkort. Varför mina grejer? Först plånboken (jag köpte faktiskt ny häromdagen..) och nu det här. Tack norge det är redan svinbilligt här så ta gärna mina saker också! Jag tjänar ju fett så pengar kastar jag omkring mig, eller? Nja.
Så nu vet jag vad jag ska önska mig i julklapp, precis som förra året, en ny resväska. Inget som inte går att ersätta precis som med plånboken men man känner ju bara att det är så typiskt och omständigt.
Efter den här veckan med sjukdom och bestulna grejer behöver jag positiv energi. Hemlängtan är större än störst just nu.
Aja jag hade iallafall en jävligt schysst frisyr på jobbet igår, tack Vegard för den! Grymt.

Dagens musik; Kings of leon - The end



en sån där natt då vi behöver nånting, som hjälper en över svarta vatten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback