att inte fira lucia.

I norge firar man inte lucia på samma sätt som i sverige. Visst man sjunger julsånger osv men ändå känns det större i sverige. Så jag har inte haft någon "lucia-känsla" idag direkt. Idag har jag varit ledig. Tvättat, pratat med mammilu i telefon och sedan mötte jag upp Lars från jobbet vid akerbrygge för att julshoppa. Dom har en jätte mysig julmarknad där som vi började vid för att sedan jobba oss igenom stan. För mig gick det bra och jag hittade julklapparna jag var ute efter. Nu saknas inte många. Någon till men det tar jag påvägen hem. Perfekt dag.
Vi käkade och hade mysigt innan vi gick hem till mig för att kolla stockholm boogie. Hur bra dag som helst helt enkelt.
Dock hostar jag ganska mycket och rösten sviker mig med jämna mellanrum så min hals är svullen och öm så vi får se hur det blir med handbollen imorgon, för jag är ledig imorgon med. Nice som bara den. Jag och Emma ska slå ihjäl eftermiddagen/kvällen med lägenhetsvisningar. Våran har ju nu lyckats blivit uthyrd och vi tackade ju nej till en annan. Så hej här står vi utan någon. Bra va? Haha. Men det finns flera st men det gäller bara att det passar oss.
Eftersom vi har haft kasst internet så har jag missat massa bonde söker fru! IRRITERANDE. Så jag kommer in nu i avsnitt 10 och massor har hänt/händer. Shit. Längtar tills onsdag. Och hem.

Dagens musik; Fronda - Nu kommer det tomtar

9 dagar kvar.



undanflykter och självanklagan, jag ser domen i dina ögon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback