lovley weekend.

Ljuva söndag, eller? Jag har inte fått mycket uträttat idag, vi åkte och hämtade mat som vi fått levererat från sverige typ. Så nu är det fullt i kyl och frys här.
Igår var ju kalas kul! Kommer till jobbet och får veta att vi måste sitta av ca 1h om inte mer pga att vi inte fick komma in i salongen då dom höll på med nå grejs där. Inte super skojigt men fick betalt för det iallafall. Sedan var det dags för teori i 2 timmar, alkoholloven och vin typ. Och efter det var det dags för meny och vin smakningen. Och det fick jag betalt för, det är ju bara för bra. Haha. Jag var nöjd. Maten tillsammans med vinet var bara som en stor explosion i munnen, helt fantastiskt! Vi smakade av 4 menyer, förrätt, varmrätt samt dessert. Så vi höll på ett tag kan man säga. Och några lyckades på köpet bli lite runda under fötterna redan här. Förståeligt då dom typ tränar heeela tiden och inte hinner festa något direkt.
Det var riktigt trevligt. Satt och åt och pratade i flera timmar och när vi tror att allt är färdigt och slut så kommer kockarna och säger "Eftersom ni har suttit så snällt och fint här under hela tiden så bjuder vi på middag!" Det blev knäpptyst i hela salongen innan vi alla bryter ut i ett gapskratt. Dom kunde inte mena allvar!? Här har vi suttit och ätit oss lite halvmätta i flera timmar och så ska vi få MER mat. Jaja men det går alltid ner, hälleflundra toppat med champinjoner, potatismos och en sky till det. GRYMT!
Plus att restaurangchefen säger "Ja det passar ju alldeles utmärkt, för nu ska vi bara sitta här och ha det hur trevligt som helst och dricka upp vinet vi har här". Man kan säga att mer än en person blev nöjd.
Det blev en riktigt icebreaker eftersom vi var många nya.
Slutade med att jag följde med en tjej som ska jobba i servisen och ena kocken hem till dom för att dricka mer vin och sedan ut på stan. En HEL kul kväll alltså.
Och det fick jag betalt för. Tackar och bockar. Kameran glömde jag ju givetvis hemma så inga kort från kvällen. Haha.

Dagens musik; Michael Bublé - Haven´t met you yet



solen har gått upp, den skiner inte på oss...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback