överraskningar och födelsedagsmiddag.

Vilken överraskning hela familjen fick igår. Snacka om chock. Haha. Efter jag hade lunchat med mammilu och köpt kort till pappilus present åkte jag hem och började fixa med alla foton till kortet. Frågade också min lillebror om det kommit något kort från mormor med posten, vilket det inte hade. Messar mammilu om det som blir väldigt fundersam. Mormor brukar aldrig glömma när vi fyller år.
Tim går iväg till ICA för att hämta sitt paket som just kommit och jag fortsätter med mitt pyssel.
Då ser jag att någon står i fönstret och min första tanke var "men va fan, gick inte Tim just eller? Och dörren är ju olåst så det är ju bara att gå in.."
Men jag fick allt titta två gånger. För där utanför står mormor! Haha. Jag fattade ingenting och tänkte, men det där ansiktet känner jag minsann igen. Och visst fan stämde det. Där utanför stod mormor och min halvmorfar Roffe! Vilken jävla suprise! Då har dom kört ifrån Tibro i vinst och förlust utan att säga till någon att dom tänkte spendera natten i Tumba. Allt bara för att fira pappilus 50års dag.
Det var riktigt kul att dom kom. Jag var i tvär chock och Tims ansikte var också bra avlångt när han fick syn på dom genom fönstret när han kom hem.



Så där satt vi i köket och pysslade och pratade tills pappilu kom hem. Haha. Han var verkligen mållös när han kom innanför dörren.
Nu var frågan hur vi skulle lura mammilu att komma hem först innan vi skulle åka och äta. För vi brukar alltid när hon slutar lite senare äta direkt.
Så när hon ringde mig och frågade om vi redan var i centrum så kom jag på den briljanta idéen. Jag sa till henne att eftersom pappilu fyller 50 så får hon allt komma hem och byta om först.
Vilket hon tyckte var lite omständigt men gick på. Så Roffe och mormor gömde sig i vardagsrummet när mammilu kom hem. Och hon blev mest överraskad av oss alla. Hon visste inte vad hon skulle göra. Haha. Så det var riktigt roligt! Obeskrivlig min på mina äpplen helt enkelt.
Så vi gjorde oss klara för en mysig middag.
Det var verkligen kul att ha dom här!
Kan inte minnas sist dom var här och hälsade på. Kom iallafall fram till att min släkt inte är klok på en enda fläck igår. Bara vi som kan komma på sådana roliga överraskningar.

I present av mormor och Roffe fick han en sotare man sätter fast i taket så det ser ut som att han klättrar uppåt. Och en jätte fin blomma.

 

Av oss i La familia och farmor, halvfarfar och farbror fick pappilu en upplevelse.
Dyka med hajar på Kolmården.

   

Man kan säga att han blev ganska glad då det är något han alltid velat göra. Själv tycker jag det verkar rätt läskigt. MEN det är ju inte jag som fyller 50 och får den här upplevelsen. PUH.

   

Hoppas pappilu blev nöjd med sin 50års dag. Men tror inte han vågar vara annat med sådant fin besök. Fast den riktiga festen kommer nog bli ganska galen tror jag.

jag har sett livet från båda sidor nu...


Kommentarer
Postat av: stina

det där lät verkligen härligt! :)

Postat av: carro

asså dyka med hajar låter fett läskiiiigt jööö haha

2009-09-23 @ 15:11:59
URL: http://carolinapahlman.blogspot.com
Postat av: angelique

stina: hehe ja :)

carro: eeeh kan man säga, men min pappa är ju som han är :P

2009-09-23 @ 15:56:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback