var det bättre förr.

Jag vet inte. Men ibland så känns det så. Tror man säger så ganska ofta att allt var bättre förr samtidigt som man säger "det kommer bli så bra nu framöver" Man säger emot sig själv helt enkelt.
Jag är likadan.
Eller såklart vissa tider förr var bättre. Jag har läst igenom en jävligt bra tid i mitt liv i en god väns blogg. Jag blir helt varm i kroppen av tanken på den tiden. Samtidigt som man fylls av ångest. En väldigt svår känsla att beskriva.
Och efter jag läst allt det där vi gick igenom kunde jag inte låta bli att titta igenom min pixbox på alla bilder jag lagt in. Och även min goda väns bilder. Så himla sjukt att en tid bara är och sedan försvinner, du hinner inte ens förstå hur mycket just den studen kommer betyda för dig i framtiden. Man är helt ovetandes om hur du kommer vara eller känna om 1 år.
Själv tycker jag att det är skrämmande. Har tänkt mycket på det. Mycket som man längtar till så innerligt och sedan bara är över i ett nafs.
Oftast kommer jag inte att tänka på det förens en tid efter. Och då kommer tankarna att varför man inte tog mer vara på just den studen och hur kunde jag inte tänka mer på hur bra det var. Det kanske man gjorde. Bara inte tillräckligt.



Var det bättre förr?
En fråga som aldrig kan besvaras då man inte vet exakt hur morgondagen eller framtiden faktiskt ser ut. Du har bara en mall du går efter.

hur kan det va snöflingor i april, hål i skorna och jag går i ösregnet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback