skärtorsdag, ingen halvdag här inte.

Många är antingen lediga idag (min pappilu) eller kör halvdag på nå vis. Inte jag inte. Brevbärare vet inte vad det är. Posten ska ut så är det bara. MEN alltid lediga röda dagar. Så helt ok. Dock försvinner lite pengar där. Nåja jag trivs med det. Sedan vet jag inte om jag trivs med det för att jag vet att jag åker snart eller för att det för en gångs skull är ett helt okej jobb. Det får jag ju aldrig svar på. Om jag nu inte fortsätter när jag kommer hem vill säga utan några äventyr. Då blir det nog genast lite tråkigare.
Blev mycket fundersam idag. Vilket skit vi egentligen lever i. Eller snarare gör att vi lever i. Eftersom jag fick åka hiss mycket idag då den delen av Tumba består av det där man delar. Så fick jag ju även se kvalitéerna i dom. Och nej inte alls för trevligt. Dock i vissa mycket fräschare. Och säkert mycket fräschare än i Södertälje där jag delat förut också. Alla ställen har självklart "finare" och mer underhållna ställen och tvärtom. Och visst slutar man att göra iordning när allt ändå bara förstörs. Men det är så trist att det alltid ska vara så.
Kan man inte bara låta saker och ting vara utan att hålla på och förstöra? Jag har aldrig insett vitsen med det. Gillar när det är nytt snyggt och fräscht. Men man slutar nog bry sig när det aldrig får vara så.



Dom har iallafall försökt göra snyggt men ändå förstörs det. Hur hemskt är inte detta att se jämt? Man blir ju inte direkt gladare.



Detta står på lappen:
va! äckliga så hela tiden kiss eller BAJS. Den är hissen inte toalett. Tack.

Alltså allvarligt? Det är inte ens en offentlig hiss utan till massa lägenheter man inte kommer in i om man inte har en kodbricka. Då är det alltså folk som bor där som gör så? Jag har ju valt bort mina områden att flytta till för länge sedan. Och detta var ett av dom som rök först.
Ni kanske förstår en av anledningarna?

23 dagar kvar.

när morgonen skriker nej...

Kommentarer
Postat av: Cissi

Om ni lata brevbärare inte hade varit lediga på röda dagar så hade min nya telefon varit framme redan i morgon! Grrr ;p

Postat av: angelique

cissi: haha nåja nu tycker jag att du är lite vrång!

2009-04-10 @ 15:40:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback