så mycket tankar.

Men egentligen inget utrymme. Nu när jag åkte hem från jobbet var det otroligt mörkt och när jag började närma mig hemma så började det även snöa. Det hela fick mig att tänka på jul.
Julen kommer tidigt till alla butiker, så är det ju alltid, pynt, julklappar, pepparkaksdeg osv. Även julpynt ute i alla centrum.
Och så skulle min kollega på julbord på Grand Hotel idag. På något vis känns det som allt kommer extra tidigt iår, men så är inte fallet.
Jag är bara inte redo för jul i år.
Jag älskar jul, snö och allt sådant där för det blir en härlig känsla, mysig och allt det där. Vem vill inte? Så ska man gärna ha en pojkvän/flickvän man kan mysa in sig med och byta julklappar osv.
Men jag vill inte i år.
Har inte funderat på vad jag ska ge min bror i julklapp och inte heller min kära mammilu. Framför allt, vad ska jag önska mig? Måste jag önska mig något?
Så länge det är snö på jul löser det sig alltid. Känns bara så hopplöst just nu.
Allt jag önskar är att pappilu kunde vara med.

Idag på jobbet iallafall var det kaos när jag kom. VD´n för Bollinger champagne från Frankrike befann sig i huset och skulle äta lunch i våran vinkällare. Hysteri kan man säga. Men för vad? Han är väl människa som alla andra? Visst vi hade mycket VIP, men det handlar om en dag. Dom som inte har med saken att göra behöver inte hetsa upp sig väl? Jag var bara glad att jag slapp servera dom och fick sköta allt annat istället. Tack.

Dagens låt: Coldplay - In my place

att du aldrig känt vinden, högt över trädtoppen...

Kommentarer
Postat av: Cissi

Bollinger är faktiskt en av de få sorters champagne jag smakat som faktiskt är god! :)

Postat av: angelique

cissi: aa håller med dig! :)

2008-11-20 @ 15:46:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback