håkan hellström, eken cup m.m.

Vilken skön helg. Tror det blir ett par sådana här fram över. Dock inte med samma tema som denna. Idag känner jag utan tvekan att jag kan bara ta det lugnt utan att få ångest, är så nöjd med helgen. I och för sig har jag träningsvärk i hela kroppen känns det som (mellan 90 och döden..) och jag är ganska trött eftersom det är söndag.
Inleder ju den här helgen med Håkan Hellström. Kunde inte börjat bättre. Och jag fick med mig fler än bara Jimmy. Det blev jag, Jimmy *2 med flickvän Emelie och så mötte vi upp Hjalle inne på grönan. Nu kunde föreställningen börja.
I och för sig så var det två timmar kvar så vi satte oss för att äta och dricka lite cider och öl. Skön start på kvällen, fint väder var det också lite kallt bara men det löste sig.
När väl han började spela så var det bara jag och Jimmy Ö som ville kolla, dom andra fortsatte vidare mot Kryddhyllan.
Och vilken show. Som vanligt! Vi var i helt extas. Den mannen är otrolig. Ville bara börja gråta. Haha.

             

Skulle kunna lägga upp massor av bilder på Håkan. Men tror att det inte är så många som roas över det så jag avstår. =)
Det var den fredagen, min fredag, över.

Upp kl 8 och ladda inför Eken Cup på Gubbängsfältet. Jag var så nervös att jag knappt fick i mig frukost. Första matchen i grön tröja. Det här kunde gå hur som helst med tanke på att jag inte lirat match på tusen år, men jag gick all in.
Hämtar upp Jimmy som inte var det piggaste i ett par skor då. Och även redan fått sms av Fetto Robin att det var små tungt att redan vara på plats pga mig. Jag hade då inte ens lämnat uppfarten hemma.
Han älskade mig nog vid det tillfället.
Kommer ut, får syn på min hejarklack men fick knappt fram ett hej av nervositet. Haha. Ber om ursäkt.
Byter om börjar värma upp för första matchen. Gröna tröjor är speciellt. Nr 30 har nu blivit mitt nummer.
Fick börja matchen dagen till ära också, chockad och skakis var det bara att ställa sig med dom vita fotbollsskorna och köra. Jag inledde det bra genom att göra Salems första mål. Nu hade jag gjort mitt kändes det som.
Dagen flöt på och hejarklacken var troget med i 2 matcher av 3. Stor kärlek till dom grabbarna! Fick två tröjor av Robin och Tim där dom skrivit lite på. Haha. Peruker och huligan tutor var självklart med. "Vad är det där för idioter?" Jag: "Det är mina bästa kompisar..." Haha. Sötnosar.

                     

Dom livade upp eken cup helt klart. Jag gillar dom här grabbarna.
Skönt att vi fick tidigare lägga sista matchen så vi hann se Sverige matchen, som egentligen inte var något att hänga i granen. Jag höll nästan på att somna där på slutet men det var bara att börja om efter matchen och göra sig iordning. Blev hämtad av, Danne, Söder, Johan och Jimmy för att åka till Söder så han fick göra sig i ordning. Sedan vidare till stan och Högbergs. Lugn och städad kväll trots allt. Jag var nog ganska sliten efter fredagens och lördagens bravader. Mötte upp Jocke, Hjalle, Gp med sin vän Hagge. Senare kom även Rosie dit. Men vi började dra oss hemåt vid 1 tiden ändå.
Kan säga att jag somnade ganska fort. Och jag är himla nöjd med den här helgen. Längtar till nästa som innebär Midsommar.

kan jag gå med dig hem från bussen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback