första dagen på nya jobbet.

Är över och jag är trött. Och det var inte tackvare att jag gick och la mig vid kl 2 inatt då jag hade en underbar vän över på besök. Var så himla kul att träffa dig igen Bonelli! Tänk att det var sedan i maj sist. Helt sjukt. Men det var precis vad vi behövde tror jag =) Saknar dig vännen.
Var inte speciellt nervös inför första dagen. Kan ha varit att jag inte hade någon aning om hur det skulle vara.
Och jag hade fel i hur jag hade tänkt mig min första dag iallafall.
Fick två timmars intro med det som vi skulle göra. Alltså, prata i telefon. Vi var nu 5 nya tjejer som skulle köras in i jobbet. Jag var inte ensam om att aldrig gjort något liknande som tur var.
Sedan var det bara att sprida ut alla papper på skrivbordet fatta telefonen och sätta igång. Jobbet började idag helt enkelt.
Så sedan kl 11 satt jag och ringde till kl 16. Självklart med raster och lunch. Men jag har aldrig ringt så många samtal på en dag förut. Helt sjukt. Och nu är det mitt jobb.
Jag kan inte alls säga vad min magkänsla säger efter en dag. Blir svårt att säga "gud va jag trivs bra med jobbet!" efter en dag. Men det är ju upp till mig att göra att jag trivs med det. Gänget är iallafall tok skönt.
Och vi jobbar två veckor nu och sedan är det julledigt från 19 dec - 7 jan. Bra början! Så ska försöka få tag i lite extra jobb tror jag när det är så långledigt.
Men utvärderingen av dagen är blandade känslor helt klart. Hade ju gärna stannat på Arvid såklart. Tror ändå det här blir bra när man fattar hur man gör.
Lyckades bli hotad att bli stämd på första dagen också. Haha. Men ägaren av företaget skrattade och sa något i stil med "fråga efter en godisvagn nästa gång" Jag förstog inte alls vad han menade med det, men kul var det.
Hur var eran måndag?

155 dagar kvar.

Dagens låt: The Killers - Spaceman



stan har feber ikväll och strålkastarljusen bländar mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback