en tripp till Jakan.

Kan man verkligen säga. Haha. Måste bara få säga grattis till min far som fyllde år igår. Grattis pappilu! Ringde i och för sig honom så det gör ju inte så mycket men ändå. Fortfarande tomt utan honom. Jag och bror min var duktiga och gick och handlade mat på affärn, då vill man inget annat än att ha körkort. Fan.

Efter en helvetes lång och tråkig resa, 1h och 25min ( Kl 17.14, för att vara exakt.) var man framme i Jakobsbergs station och mötte upp Cissi. Jag hade aldrig hittat utan henne. Haha. Hummelmora liksom? Jag dog när jag såg att det stog det på bussen vi klev på. Men hallå, jag har aldrig hört något liknande men okej. Väl på bussen efter att ha väntat på stationen i 20 min var vi båda nååågot i behov av att besöka damrummet. Haha. Fick en liten koll på Jakan som det så vackert kallas, dock skulle vi en bit där ifrån, Viksjö kort och gott. Mötte John på bussen mot Fetto Robin och Cissi (dom bor grannar, mycket praktiskt) Robin hade dock inte infunnit sig i sitt hus än så vi kilade lite snabbt över till Cissi så hon kunde piffa till sig lite extra och jag fick låna damrummet. Bästa! Haha.
Över till Robin och där hade hans söta mor Marie fixat och donat hela dagen med maten till oss alla. Duktig hon och gott! Tacos stog på menyn, självklart barnet Robin som bestämt.
Tim och Putte var redan på plats när vi anlände och Robin kom efter ett tag han också. Så det blev till att ge lite presenter (som från mig självklart hade en liten tanke bakom, 6 st Norrlands guld, guldvärd haha.) och fler folk strömmade in. Mat. Mums. Mycket prat och skratt, men fan minns fortfarande inte vad jag och Cissi fick ont i magen åt. Well well. Det ena till det andra och festen var i gång. Tror vi blev 10-12 st till slut.
Så ölspel enligt, Robins/Tims order, det blev en liten dust där om vems idé det var. Men det blev av iallafall. Och jag vet inte men det kändes som en del påhopp på mig där ett tag. Hmm nåja, det var ju ändå Tim som mådde bäst senare! Muhaha. "På era burkar..!" Haha, bästa kommentaren igår innan man skulle börja med "vattenfall" under spelets gång, det kom så oväntat att jag såklart började asflabba. Jaja okej, men det lät så bra.
Kul var det trots att jag är lite emot det där spelet pga dåliga vibbar från tidigare omgångar. Men jag klarade mig bättre än väntat.
Robin åkte på en del utmaningar också eftersom det var hans som gått och blivit gammal. Haha. Stackarn. Men han gjorde bra ifrån sig och blev inte så prutti som jag trodde. (Men han hade minnesluckor senare..)
Så det var riktigt trevligt under hela kvällen och det kan man säga att vissa bilder bevisar, och filmerna.... Haha. Det blev ett jävla liv iallafall.
Och vid 12 tiden bestämdes det att vi skulle ut på Jakobsbergs kvarterskrog. Jag hade väl inte mycket att säga till om och hakar på, alla var hur på som helst och det slutar med att det blev jag och Robin. Hmm jaja. Haha och det bästa av att var ju att han blev nekad att komma in! Haha. Kunde inte sluta skratta åt det, så vi tog taxi hem. Var nog lika bra det faktiskt. Så nu är han nekad folköl på hemköp i stan och jakans kvarterskrog, grattis bubben! Haha. =)
Väl hemma hade Cissi och hennes bror Jocke hört taxin komma så dom kom ut och pratade lite och jag gav tillbaka tröjan och skorna hennes som jag lånat. Haha.
In och trodde att jag skulle få sova, men icke. Robin hade ju tänkt annat så det blev till att fortsätta dricka. Hur tänkte han nu?
Häller upp två muggar med min Malibu, endast. Bah. Jag drack inte upp vill jag lova. Och därifrån har han minnesluckor. Sådär ja! Haha. Vi stog och pratade i köket i säkert 30 min tror jag innan vi gick och la oss. Marie som hade fixat så fint att jag kunde få sova i en av Robins bröders rum blev annat, där låg nu Tim och sov som en stock efter att ha mått mindre bra tidigare på kvällen. Haha. Jag sov bra iallafall och led inte alls med Robin som blev väckt vid 7 tiden för samling 8 med sina smågrabbar. Så skönt att sova! Haha. Gick inte upp förens vid 12 tiden och då ligger Robin på en säng i vardagsrummet, helt utslagen. Så lite frukost (lunch för Robin) och sedan kom Cissi över. Vi satt väl i vardagsrummet och pratade med Marie en timme eller så innan jag blev för rastlös och tänkte dra mig hemåt. Tog ju faktiskt ett år att åka dit så vad tar det då inte hem.
Snälla som dom var följde dom med mig till Jakans station (hade virrat bort mig annars tror jag..) Fick springa som en liten tok för att hinna med tåget som stängde dörrarna precis efter mig. Puh.
14.15 var jag hemma igen efter en skön promenad från Tumba centrum, eftersom tågen inte matchar så gick jag. Perfekt väder och nu fick jag ju min promenix. =)

Så nu är det snart mat och grejer här hemma, ska bli så gott är himlarns hungrig har inte ätit sedan hemma hos Robin. =) Men jag är ju praktiskt taget bortgift till familjen Karlsson Bryttmar, iallafall om Marie får bestämma. Haha.

Lite bilder får jag väl ta och lägga upp också då, men dom flesta ligger redan på Facebook för intresse.



innan middag, Marie, Danne och Tim.



john och putte festsugna.



innan Robins utmaning, Robin, Danne och Tim.



Bra killar öl överallt, Robin och Tim.



John och Cissi  på altanen.



the party is in you, Sebbe.



Ölspel var det va?



Tim och Jocke, hej och hå!



Jag/Kanske (enligt Danne) och Robin.



En av Robins utmaningar, ni vill inte veta vad som var i.



Haha och armhävningar, som Tim såklart inte tyckte var helt okej.



Här var det fest. Sebbe, Danne, Robin och Tim.



Jag var där!


du kanske borde tänkt på nånting mer än bara kicken, idiot...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback