en fredag utan dess like.

Jag är förjämnan trött känns det som, skulle lätt kunna somna nu till exempel. Ändå har jag sovit massor, la mig tidigt igår, vid typ 23 eller så och vaknade igen vid 11. Och det är ändå 12 timmars sömn! Jag förstår inte, sover jag lite så är jag trött, sover jag mycket så är jag trött. Hur ska man då bete sig?
Tror iallafall att jag behövde den här sömnen idag. Har varit pigg hela dagen fram tills nu, påväg att bli gammal? Jag vet inte vad som har hänt med mig faktiskt. Kunde förut vara uppe hela nätterna utan problem och sedan inte sova speciellt många timmar och ändå orka med hela dagen plus träning. Men inte nu längre, varför? Något jag ska knåpa på.
Idag har jag varit mycket duktig, städat mitt rum lite, vilket behövdes. När jag dammsugit klart så skulle jag hoppa in i duschen och tar av mig mina jeans, smart som man är hade man dom uppvikta eftersom jag var på promenad i skogen och då hade det självklart samlats massor av smågrus i dom, haha, så poff så låg det på golvet. Jag drog en djup suck och tog upp det värsta och skjutsade under resten under soffan. Haha. Jag hade bara inte mage att gå tillbaka och hämta dammsugaren. Latmask som man är. =)
Men faktiskt så hade jag varit ute med Kaisa och gått typ tusen mil, från Tullinge till Grödinge och tillbaka typ, i skogen, 2h 30 min ca. Shit. Man var galet mör efter en "liten runda i skogen" som vi skulle på. Men det var skönt att bränna lite extra och med lite miljöombyte, sedan träffas jag och Kaisa också en gång varje halvår ungefär så det var ju inget fel på det heller.
Planerna för kvällen var egentligen inga alls, kanske träffa Sarah hade jag väl tänkt men det blev inte så. Smsade henne efter idol nångång men inget svar förens en timme senare och hon hade toksomnat när hon kom hem. Haha i know the feeling! Så nu undrade hon om vi kunde glo på film, men pensionär som jag blivit orkade inte ta mig till henne i regnet så vi skippade den.
Mötte upp mamma med bror vid 19 för att handla lite middag och diverse. Tomt utan pappa och nu måste vi planera mera med tanke på att ingen har varken bil eller körkort. Hm jaa. Så lagade mat samtidigt som jag pratade i telefon med Fetto Robin som alltid har massor att säga, haha söt söt! Han var på firmafest och hade kört felstyrda bilar (hade velat se det!) mest pratade vi om morgondagen. Cissi ska komma och möta mig i Jakobsberg istället för Robin för att han hade tydligen match. Tur att hon kunde möta mig iallafall, haha jag vägrar virra bort mig där då dör jag!
Så det blir mys med mat och dricka och tydligen hade Tim lagt upp för ölspel och dylikt så det lär nog bli en del imorgon vill jag lova. Tur att jag slapp gå upp med Robin dagen efter, but hey samling 8 en söndagmorgon det är typ olagligt!? Så jag lär nog bli kvar tills han kommer hem där vid 11, om jag ens vaknat då? Vem vet, det är ju åldern kanske rent av är piggelin då! Haha. Mmh eller hur!!
Men jag tror det kommer bli kul imorgon, känner faktiskt ett par stycken så helt mobbad är jag nog inte. Haha. Eller?
Nu när jag äntligen har en ledig helg måste jag ju ta och åka till världensände och kolla hur dom har det. Omtalat som sagt. =)

Allt var bättre förr. Återigen har jag insett det, musiken framför allt, program på TV, reklamer i både radio och TV, TID! Man hade tid med så mycket mer, plus att man slapp ha bekymmer om massa saker. Suck. Iblan vill man bara dra tillbaka tiden och göra om det bara för själva sakens skull. Man uppskattade det inte då, men nu gör man. Skolan är ett bra exempel.
Det är egentligen mycket man vill göra om bara för själva känslans skull. Men det går ju inte. Kan man bli besatt av det som tidigare varit? Inte för att jag tror att jag är det, absolut inte, men man kan ju bli om man tänker för mycket på det. Jag har redan släppt mycket av det. Fast det är ju ibland som det kommer upp tankar i huvudet om det, och då går det inte att bara lämna.
Jag är ganska orolig, för vad vet jag inte riktigt men det är något. Vad kan det vara? Jag drömmer märkliga drömmar, kanske är det som jag grubblar på. Vem vet? Inte jag.

Har iallafall fått lite "expert tips" på filmer jag ska se nu av Andreas, så nu får jag helt enkelt ta mig tiden att se dom också. Jag som har så otroligt mycket tid (skulle inte tro det va....) men någon gång kanske. =) Tack för tipsen Ånäs! =)

jag trivdes bättre i dina ögon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback