midnattsloppet.

Då var den dagen på året avklarad, yes! Skönt faktiskt, fast gårdagens midnattslopp kändes som att det gick mycket snabbare än dom tidigare åren. Detta var mitt tredje år som jag ställde upp som funktionär. =)
Som tur var fick jag stå med Sarah, Taggen, Gabban och Acke. Acke kom lite sent men vad gör det. Innan är det rätt segt när dom inte satt igång plus att vi stog ungefär halvvägs i banan så löparna dök inte upp förens efter ca 20 min av loppet. Vi fick några frågor och så innan loppet startat och som vanligt har man hyffsad koll, tur man inte står helt ensam alltså, haha.
Något som förgyllde min kväll var när jag och Gabban höll på att spärra av vägarna så kommer en über söt kille och frågar "Vad är det här för något?" så fick jag förklara att det var midnattsloppet och hur länge det höll på och sådant. Gah tur att det var jag som fick prata, haha. Gabban stog mest och dräglade. Men han var verkligen cute! Haha.
Själva loppet finns väl inget att säga något om, dom sprang och jag är sjukt glad att jag slapp springa och bara kunde titta på, det var jobbigt nog det.
Och efteråt blev det som varje år kaos. Bilar blev påsläppta fast vi inte fick. Så man tar sjukt mycket skit som alltid. Och trots att polisen säger att vi inte får släppa alla avspärrningar så gör några nybörjare det iallafall så man fick springa dit och säga till. Och sedan var det någon gubbe som tog bort också, och så sa han att han ringt till han som bestämmer över midnattsloppet och sa att det var okej, men neeej det var det verkligen inte! Suck. Skit jobbigt var det iallafall.
Men när vi väl fick släppa så var alla bilister glada och nöjda (eller inte..) och vi kunde städa undan det lilla som fanns och gå till samlingsplatsen.
Och när vi står där så säger våran sektorchef att två måste stanna och vänta på sopbilen, då stack alla för att dom inte ville stanna längre (förstår dom..) så jag min tränare och min far fick stanna. Blä jag ville bara heeeem!
Så vi fick stå där men våran tränare släppte oss så vi skulle hinna med tåget men insåg ganska snabbt att det skulle vi inte, en halvtimme senare fick vi ta tåget tillsammans med min tränare.
Och i tumba träffar jag hela ayia napa gänget som varit på grönan, usch är sååå avis jag skulle varit meed! =( Men jag och pappa var hemma efter en skön promenad hem från centrum ca halv 2 på natten. Somnade ganska ovaggat om jag får säga det själv. Haha.

Här är två bilder från igår, dock halv kassa men va sjutton.

 

1.) Gabban, Taggen och Sarah redo för att stå ivägen! haha. 2.) Blues bandet som underhöll oss vid våra korsningar vi hade koll på.

from the inside...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback