fredag.

Inte mycket till sömn men vad gör det, börjar bli van nu. Denna vecka har inte bestått av speciellt mycket sömn alls faktiskt. Sådant som händer.
Idag, eller igår kanske jag ska säga? Så börjar dagen med att mor min väcker mig 8.15 och säger att jag fått en tid på vårdcentralen kl 10.15 tackar, kunde dock inte somna om men går upp sisodär kl 9 iallafall och gör mig iordning.
Väl iväg pallrandes, gåendes kändes väldigt bra om jag får säga det själv, med sällskap av Victor som var något bakis dock, men skönt att ha lite sällskap faktiskt. Efter en bit påväg så inser jag att jag glömde busskortet, attans men vad ska man göra. Kommer till tumba centrum och då händer något som jag har mig själv att skylla något grovt. Haha. Skulle läsa en sak i tidningen Victor just fått och går samtidigt i trappan (är jag tjej eller?) och inser inte förns såklart försent att det är ytterliggare ett trappsteg kvar och trampar snett och hela foten knakar till, uuusch! Fick typ huur ont som helst, inte skönt så nu har man lyckats få en blå fot. Haha. Smidiga jag, not.
Väl på vårdcentralen så när jag suttit en stund så kommer Robert in, har inte sett honom på år och dagar känns det som, så vi hann prata lite grann. Han fyller 25 idag (lördag) och ska ha fest som man är bjuden på men inte kan gå på pga Midnattsloppet som vi måste jobba på, fan. Jaja, inte mycket att göra åt. Kul att träffa honom också efter en tid. Grattis på honom iallafall!
Väl inne hos läkaren så visar det sig att jag har bihålsinflammation (vilket jag egentligen redan listat ut men ändå) och fick hostmedicin plus pencilin, jahapp 10 dagar med knark. Nu kan jag inte bli annat än frisk!!
Efter allt yrsel på apoteket i tusen år och en snabbis på banken för att ta mina skattepengar som inte kom annat än lägligt så kände jag att jag var värd att köpa ett par skor. Mmmh. =) Halva priset och allting, underbart! Så genast efter all väntan blev jag mycket gladare och tog mig en välförtjänt promenad hem. =)
Hemma så äter jag "brunch" och sedan lägger mig för att försöka sova, blir dock avbruten av samtal plus sms under den tiden så det blev inte mycket sömn.
Så det var bara att kila upp och ta med lilla pappilu och åka till tumba för att inhandla kött till kvällen samt present.
Klara med det var det hem, göra makeupen och hitta på någon bra outfit, sedan kunde snälla pappilu skjutsa mig till den lilla tillställningen som Cissi ordnat för att hon fyller år på måndag. =) Det blev jätte trevligt med grillning och massa annat gott, dina kladdkakor är bäst! Haha.
Efter mat, prat och annat drickande så bestämde vi oss för att spela spel. Det spårade dock ur, efter att jag vunnit med mitt lag två gånger i rad, pga att det blivit för mycket dricka för herrarna i sällskapet. Det spildes dricka och massa annat så vid kvart i 2 nu ikväll/natt bestämde jag, Emilia och Martina för att röra på oss hemåt.
Emilia och jag var så rädda att vi var tvungna att hålla varandra i handen en bit hem för att känna oss säkra, haha, fjantigt vi veeet men vad ska man göra då? Som tur var gick det fort hem och jag låste dörren efter mig väldigt snabbt, puh, hatar mörker!
Så nu är det bara sängen som gäller och imorgon ska jag sooooovaaa! Om jag kan. Sedan på kvällen, samling kl 20.00 i stan för arbete på midnattsloppet. Gaah orkar inte. =(

live my life alone...

Kommentarer
Postat av: Jennie

men väälkommen till bihålsinflammations klubben,hoppas du får de lika kul som ja har de:P haha;)

2007-08-19 @ 21:22:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback