Inte riktigt som man tänkt sig..

Jag skrev i tidigare inlägg hur kul och mycket jag såg fram emot denna helg.. Jaa det gjorde jag också.. Men det sprack ganska fort och förstörde min helg totalt. Är det inte det ena så är det de tredje! =/
Spelade ju som sagt match igår och sen skulle jag till pungis, kom inte så mycket längre än till matchen sen bar det av till Huddinge Sjukhus, eller nää jag var faktiskt hem och vände först! Ska inte ljuga.
Matchen var sisodär en ganska lam match och inte suuper skoj att spela, men helt ok trots allt. Fick hyffsat med match tid och fick spela på en mycket ovan plats i försvaret som jag hmm jaa kunde väl ha gjort bättre ifrån mig, börjar med ett gult kort. (Kanske det är så att man ska sätta ribban men men..) Släpper dock vad jag vet bara in ett mål som jag jämnar till lite iaf med att täcka ett skott iaf. Skönt att kunna kontra så lätt! =) Men tror inte jag får den uppgiften i försvaret igen, finns betydligt bättre spelare som passar där.
Sen i andra halvlek kommer jag in efter ca 9min spelade av 25, efter ca 12 minuter var det slutspelat för kvällen.
Vet inte riktigt vad som hände men var i försvaret och hade en tjej, antingen så trappade jag till på hennes fot eller så klarade jag mig alldeles fint själv jag minns inte riktigt mer än att smärtan var nå grym! Jag trodde helt klart att jag brytit foten, men självklart så var inte fallet. Men har inte haft så ont sen med mitt knä tror jag. Fy fan för den smärtan!
Och eftersom det inte var brutet och det gjorde så ont vill jag aldrig i hela mitt liv bryta något!!
Det kändes precis som man tar en gummisnodd och töjer ut den tills den går av på mitten, exakt så kändes det nere i foten. Jag föll såklart ihop. Man känner sig lagom klen när man inte ens kan ställa sig upp och fortsätta spela. Men men.. Vad finns det att göra åt saken? Mer än att skämmas...
Joo som sagt så helgen är ju förstörd, skulle till pungis efter matchen men det blev istället ett mindre fartfyllt ställe som Huddinge Sjukhus. Kommer in dit halv 11 på kvällen och åker därifrån ca kl 2.
Röntgade så att det inte skulle vara någon spricka i foten. Det var det inte heller. Tur för min del faktiskt. Som dom sa det så antagligen har ledbanden på utsidan blivit rejält uttöjda, trots att jag stukat fötterna tidigare men det här var värre än så. Tycker att det var så sjuukt onödigt att detta inträffade. Ååh blir bara arg på tanken faktiskt!
Men slutar med att ingen handboll på ca 2 veckor. Men toppen. Det betyder också inga matcher. Suck.. Kunde inte bli bättre!
Så jag kom aldrig till pungis som efterlängtat hela dagen och idag ska jag på tjejmiddag hos Jennie och sen skulle vi ut. Jaa dom alltså, inget dansande för mig inte. Så tjejmiddag sen hem och vara tråkig hemma sittare.
Underbart, det var min härligt efterlängtade helg det!

In the cold mirror of glass...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback